Dag 14 Lake Isabella

Verenigde Staten, Lake Isabella

Een heerlijk rustige dag waarin we een rondje om het hele meer gereden hebben. Vanaf de KOA eerst een stukje terug en dan kunnen we de weg op die rond het meer loopt.

Het water staat hoog zien we meteen. Als we stoppen om naar het meer te kijken valt het op hoe rustig het op het water is. Weinig bootjes te zien. Iets verder rijden we met de camper via een zandpad naar de waterkant we zien nog enkele campers staan. Het ziet er idylisch uit maar zodra we uitstappen zoemen de muggen om onze oren. OK dat hoort bij water, maar niet echt een ideale plaats voor ons om de nacht door te brengen, gelukkig zijn er meerdere plekken rondom het meer, dus we rijden verder. Na nog enkele stops zien we op een gegeven moment een camping bij het Lake Isabella Park. We draaien de zijweg op en rijden de camping op, helemaal leeg. Verwonderd rijden we een rondje, het is best mooi en maar $15 per nacht zonder aansluitingen, geen idee waarom niemand hier staat.

De weg loopt hier weg van het meer en door naar Kernville. Een leuk plaatsje met veel outdoor activiteiten dat is duidelijk. We rijden via de westelijke weg langs het meer terug richting het plaatsje Lake Isabella. Daar halen we boodschappen en gaan we vervolgens op zoek naar een plekje om te overnachten.
We zien een aantal tentjes staan aan de rivier Kern, en ook wij gaan vanavond lekker boondocken. Via het AA forum heb ik een tip gekregen, aan de Keyesville Road en we staan deze nacht helemaal alleen op een mooi plek aan een klein stroompje.

Als we een plekje naar wens gevonden hebben, gaan we op onderzoek uit. We lopen het onverharde pad verder af en slaan linksaf een ander zandpad op. We komen langs een huis en komen uiteindelijk op een heuvel uit waar we ver kunnen kijken.
We zien de rivier Kern weer waar we eerder vanmiddag bijna naar beneden gereden zijn. Volgens een jonge kerel kon het best, maar het weggetje zag er verraderlijk steil en slecht uit. Onderaan bij de rivier stonden ook alleen maar kleine tentjes met auto's. Niet echt fijn om daar met zo'n lange camper vast te komen zitten.

Terug bij de camper, komt Danny op het idee om naar goud te gaan zoeken. We zagen zojuist een jongen met complete 'goudwas' outfit en attributen uit de struiken komen dus ook Danny heeft de goudkoorts te pakken. Ik ga lekker in het zonnetje lezen.

Geen goud maar wel een lekker salade en soep staan klaar als Danny stopt met pannen. Het ligt aan de uitrusting natuurlijk, niet aan zijn kennis en kunde, de volgende keer maar een echte goudpan aanschaffen šŸ¤£.

Danny stookt nog een lekker vuurtje op als het frisser en donker wordt. We hebben het geweldig naar onze zin.