Dag 20 shoppen

Verenigde Staten, Castle Rock

Op ons gemakje wakker geworden, wat gegeten, buiten nog even rondgekeken naar de vogels en eekhoorns en daarna zijn we vertrokken.

We willen graag langs Manitou Springs en Garden of the Gods bij Colorado Springs. Maar of het komt door de rust van de laatste dagen, we vinden het niets. Toeristisch, druk en chaos op de wegen. We besluiten beide over te slaan en de rust weer op te zoeken. Via een binnendoorweg die eerst geasfalteerd is en later onverhard komen we rond de middag aan bij de Castle Rock Outlet.

We gaan hier shoppen, wie weet wat voor leuks we nog op de kop kunnen tikken zo vlak voor vertrek. We parkeren de camper, ook hier weer plek zat en duiken de winkels in. We eten Chinees in de mall omdat we toch trek krijgen bij het zien van al dat eten. Fijn hier in Amerika dat je eerst mag proeven als je iets niet kent, en wij kennen natuurlijk niets 😉.
We vertrekken met volle tassen kleding voor Danny en wat make up voor mij. Er was een aanbieding van het merk dat ik altijd gebruik dus dat kan ik niet afslaan.

We rijden door naar Denver, morgen moeten we de camper inleveren en ik hoop een plekje te scoren op de camping van Cherry Creek State Park in Aurora, een buitenwijk van Denver. Maar voor we naar de camping gaan willen we eerst de camper wassen. Dat is nog niet zo makkelijk als gedacht, maar na verschillende mensen gevraagd te hebben, komen we uiteindelijk bij een wasstraat aan voor vrachtwagens. De jongens daar beginnen de camper meteen te wassen en een half uurtje later en $30 armer staat hij er weer spic en span bij.

We belanden vervolgens midden in de spits, sluiten aan in de rijen en hobbelen langzaam naar Cherry Creek SP. Daar aangekomen missen we de juiste afslag, keren verderop om en rijden dan alsnog het park in. Bij de camping aangekomen blijkt dat de medewerkers al naar huis zijn, maar op een bord met plattegrond hangen de nummers die nog beschikbaar zijn. Ik maak een foto van de nummers en gewapend met het zoveelste envelopje rijden we de camping over. Het is hier beduidend drukker dan op de andere campings in Colorado. We kiezen een mooi plekje achteraan waar de buren niet te dicht op elkaar staan.

We hangen ons briefje aan het paaltje en gaan nog een rondje rijden door het park. Het is groter dan verwacht en we bezoeken alle uithoeken. Komen langs een schietbaan en belanden in een jachthaventje. Terwijl we langs het water lopen raken we in gesprek met een man die staat te vissen als Danny vraagt of ze een beetje willen bijten. De man haalt zijn hengel in en komt uitgebreid met ons babbelen. We krijgen zijn hele levensloop te horen en als we na een half uur doorlopen weten we alles. Waar hij gewerkt heeft, de namen en woonplaatsen van zijn kinderen en zelfs wat ze op hun kerfstok hebben. Bijzonder dat mensen zo open zijn en meteen hun hele geschiedenis op tafel gooien.

Tegen de avond komen we terug op de camping en omdat we vanmiddag al Chinees gegeten hebben, hebben we nu niet zo'n honger en snacken de laatste voorraden weg. We ruimen alvast wat spulletjes op en leggen alles klaar in de koffers. Morgen alleen nog even wassen en aankleden en dan kunnen we naar Cruise America rijden..