Dag 6 toch niet naar Mempis vandaag

Verenigde Staten, Lewis County

Om zeven uur kom ik uit bed, ik lig al een tijdje wakker. Danny laat ik liggen. Het lukt me om voor twee nachten backcountry campingplaatsen te bemachtigen in Big Bend National Park. We zijn dus zeker van een plekje in dit grote park. Wat erg fijn is aangezien de afstanden die er enorm zijn en buiten het park overnachten had veel kilometers en tijd gekost.

Gisteren hebben we, omdat de temperatuur hier boven het vriespunt ligt, de camper aangesloten op het city water van de campingplek. Danny heeft de watertank deels gevuld, nadat we de leidingen doorgespoeld hebben om de antivries er uit te halen. ‘s Morgens komen we er echter achter dat we nog steeds geen warm water hebben. Dat is voor nu geen probleem, want we gebruiken de douches op de camping, maar het zou fijn zijn als we ook warm water hebben als we niet op een camping staan. Dat probleem lossen we later wel op, we willen vertrekken.
Bij de buurman, Camping World, laten we de propaantank vullen. Er gaat 5 gallon in en we zijn meteen $19 armer, duurder dan benzine! Maar zo weten we zeker dat we de komende tijd niet in de kou zitten als de temperatuur daalt.

Voor we Nashville verlaten stoppen we bij Cooters Place. Een klein museum over de Dukes of Hazzard. We rijden er langs als we de camping verlaten. Ben Jones alias de monteur Cooter heeft een museum en onder andere de auto van de Duke broers, de General Lee, staat er ook. Het museum is gratis, maar als je ín de General Lee wilt zitten voor een foto kost het $10. Wij maken daarom een foto van de lege auto 😉, maar wel één en al jeugdsentiment.
Daarna lopen we binnen bij de naastgelegen shop van Willy Nelson. We lopen met lege handen weer naar buiten. Niet echt onze spullen en Danny ziet zich niet met een cowboyhoed door het leven gaan.

We verlaten Nashville via Belle Mead. Belle Maede is een historische plek, een landgoed met plantagehuis. Ook de overige huizen in deze wijk zijn indrukwekkend en liggen in een parkachtige omgeving. We volgen een deel van de Natchez Trace Parkway voor we naar Memphis afbuigen. Zo ver komt het vandaag echter niet.

We genieten van de rust op deze weg en stoppen meerdere keren voor een look out punt en om een korte wandeling te maken naar een waterval. Tegen drie uur besluiten we hier aan de parkway te overnachten. Het is nog zeker drie uur rijen naar Memphis en de drukte van de stad slaan we liever een dagje over.

We rijden naar een gratis camping aan de Natchez Trace Pkw en er is voldoende plek. Niet lang nadat de camper op zijn plek staat, zitten we in het zonnetje met een drankje. Danny zet de bbq in elkaar en omdat het frisser wordt eten we binnen.
Nee, geen bbq helaas, want we hebben geen boodschappen gehaald, maar een zelfgemaakte salade met krab en ei is ook erg lekker.

Ik schrijf weer een verhaaltje en samen bekijken we de foto’s. Van achter de ramen aanschouwen we de andere kampeerders tijdens hun bezigheden. Net zo leuk als tv kijken. Deze camper heeft trouwens een tv aan boord, een overbodige luxe, want wie kijkt er nou tv op vakantie als er om je heen genoeg te zien is 😉.

Het warme water doet het inmiddels. Omdat ik wat tips uit reisverslagen had gehaald, kon Danny het euvel alsnog verhelpen. De boiler vulde zich niet met water. Onder het bed, eerst matras en houten plaat omhoog, stond een kraantje nog dicht. We hoeven vanaf nu geen water meer te koken om warm water te hebben. Het wordt steeds luxer in ons campertje.

Wat leuk om jullie verslag te volgen. Ik liep een beetje achter maar ben weer helemaal bij. Wij hadden tot gisteren ook prima weer maar vandaag was het in Amarillo berekoud. Hopelijk snel weer wat zon! Veel plezier verder!

Elly 2023-03-17 02:52:57

Nog steeds erg kou hier. Er lijkt een koude front ons te volgen. Veel plezier met de verdere reis!