Dag 3 kilometers maken

Verenigde Staten, Hamilton County

We rijden de camping af en besluiten eerst naar een Walmart te gaan om de telefoon die we gisteren gekocht hebben terug te brengen. Nederlandse simkaarten passen er helaas niet in. De winkel ligt een eindje de verkeerde kant uit in Tipton, maar na een kwartier zijn we er. Het is een kleine Walmart en de medewerkers zijn wederom behulpzaam. We hebben nog speciaal toiletpapier nodig voor de camper. Als we om ons heen kijken is het duidelijk dat hier niet vaak onbekende klanten komen, laat staan twee toeristen uit Europa. Nieuwsgierig naar onze komst beginnen de twee medewerksters een praatje. Ze vragen hoe we hier zo verzeild zijn geraakt.

Het weer is vandaag voor het eerst iets minder mooi, maar omdat het puur een rijdag is maakt het niet zo uit. Vandaag rijden we Iowa uit en Nebraska in.

Aan het eind van de dag slaan we in de buurt van Doniphan de I80 af. Er is een KOA, onze eerste en we besluiten hier te overnachten. Er is nog plaats en we worden begeleid naar onze plek door een medewerker in een golfkarretje. We lachen er met z'n tweetjes wel om, want zo groot is het hier nou ook weer niet.
Grand Island KOA blijkt een prima plek voor een overnachting. Net iets verder van de I80 en daardoor toch redelijk rustig gelegen.

Vandaag 650 km gereden, een saaie dag met helaas veel dode dieren langs de snelweg. Vanaf morgen wordt het interessanter, dan gaan we de interstate af en meer binnendoor rijden.