Dag 4 Nashville here we come

Verenigde Staten, Nashville-Davidson

We worden vandaag voor het eerst tegelijk wakker. Tegen zeven uur staat Danny buiten een sigaretje te roken terwijl ik binnen bij de verwarming thee zet en mij begin te wassen. Omdat we nog geen water aan boord hebben, kunnen we niet douchen, maar met een washandje en warm water uit de ketel gaat het ook. Ondanks dat het hier niet sneeuwt en ook de zon zich weer laat zien, is het erg koud buiten. We besluiten de grotten hier te laten voor wat het is en meteen naar Bowling Green te rijden.

Mocht je je afvragen of we gaan bowlen, nee hoor. Bowling Green is een plaatsnaam en we blijven nog even in de klassieke autosferen dus bezoeken we het Nationale Corvette museum daar.

We negeren onze tomtom en rijden lekker binnendoor over de 31W. De camper heeft inmiddels ook dorst en we tanken 32 gallon (ruim 115 liter) voor 3,09 per gallon, bijna pre-corona prijzen 😬.

Danny geniet enorm van de auto’s in het museum. Ik ben vooral onder de indruk van de filmbeelden van de sinkhole uit 2014. In de centrale ruimte van het museum ontstond ‘s nachts een enorm gat van 30 foot diep. Er verdwenen 7 peperdure auto’s in een paar seconden tijd.

Mammoth Cave National Park ligt hier wel een eindje vandaan maar dit park herbergt 's werelds grootste grottensysteem, dat zich maar liefst 630 kilometer onder de grond uitstrekt. Er worden nog altijd nieuwe doorgangen en grotten ontdekt. Men verwacht dat het grottenstelsel in totaal zo'n 1.600 kilometer lang is. Daarnaast zijn er tweehonderd "losse" grotten in het park die niet verbonden zijn met het centrale stelsel. Of het zinkgat in Bowling Green ook verbonden is, weet men niet, maar het is mogelijk.

Na een uitgebreide rondgang langs alle wagens vinden we uiteindelijk de uitgang (van het museum niet het zinkgat 😉).

Voor we Bowling Green verlaten kopen we eerst bij Walmart de spullen die bij de camperinventaris ontbraken. Tot een bedrag van $ 75 (of $100, dat is onduidelijk) mogen we spullen die ontbreken of kapot gaan vervangen. Met het bonnetje krijgen we het geld dan terug als we de camper inleveren. Er ontbrak nogal wat, want als we de camper schoon moeten inleveren hebben we toch op zijn minst een emmer, bezem, mop en andere schoonmaakzaken nodig.

En dan is het tijd om naar Nashville te gaan. We kiezen de snelste weg zodat we de hele middag nog in Nashville kunnen doorbrengen.
Onderweg probeer ik online de camping te reserveren. Ik vul onze gegevens in en krijg een mailtje terug dat er plek is en het verzoek om de aanbetaling over te maken. Ik laat weten dat we er binnen een uur zijn en daarop maken ze de reservering alsnog definitief en kunnen we betalen bij aankomst.

Vanaf de camping rijdt een shuttlebus naar het centrum van Nashville. Geen gedoe met parkeren en we kunnen ook een drankje nuttigen🍻. Iets over tweeën zitten we dan ook in de bus naar het centrum.

Nashville is de hoofdstad van de country- en westernmuziek. The District, is de wijk met restaurantjes, winkeltjes en de vele tentjes langs Broadway. Het uitgaanscentrum dat bekend staat om honky tonks en live countrymuziek. Tussen 1st en 5th Street (bijnaam Honky Tonk Row) en de zijstraten staat alles in het teken van muziek. Aan weerszijden van de straat oude sfeervolle stenen gebouwen met mooie uitnodigende neon lights. Het is een gezellige boel en er loopt een flink aantal toeristen rond. We duiken één van de kroegjes in en klimmen naar het rooftop terras van The Stage. Ook boven speelt een bandje en boven op het dakterras in een lekker zonnetje gaat voor het eerst deze vakantie de jas en zelfs trui uit. Schrik niet, we hebben t-shirts aan 😎.
Als mijn armen een beetje rood kleuren, biedt een andere gast zonnebrandcrème aan. Wie had nou gedacht dat na vier dagen kou en sneeuw we hier zouden zitten in het zonnetje.
Uiteindelijk stappen we toch op. We willen natuurlijk niet verbranden, maar ook de prijzen doen ons vertrekken. $20 voor twee alcoholische versnaperingen.

We wandelen een stuk over de de John Seigenthale Pedestrian Bridge. Het is een kunstbrug speciaal voor voetgangers. Daarna gaan we op zoek naar Printers Alley. We vinden het wel, maar het is niet zo bijzonder dat we er langer blijven.

We nemen nog een drankje in een bar met life muziek, The Big Machine Store met een brouwerij, ze stoken hun eigen drank. Ik probeer de watermeloen slush (we mogen eerst proeven).
Danny besluit een whiskey te nemen bij zijn cola. We raken in gesprek met twee dames naast ons aan de bar. Ze zijn hier vorige week donderdag gestrand. Niet in de kroeg maar in Nashville, omdat het slecht weer was op het vliegveld in de staat New York. Inmiddels kan er weer gevlogen worden, maar de dames hadden besloten nog wat dagen langer in Nashville te blijven 🤭.

Als we de bar verlaten is het inmiddels tijd voor een versnapering in vaste vorm dus lopen we naar Martin’s BBQ Joint. Een erg gezellige eettentje blijkt als we binnen stappen. Het is er best druk, maar alles gaat heel vlot. We krijgen een nummer van onze bestelling mee om op een tafel te zetten en dan komen ze het eten brengen.

Ik geniet van mijn cheeseburger (eerste van mijn leven) en de mac&cheese. Ook zo’n traditioneel Amerikaans gerecht. Danny smult van zijn pulled beef taco’s met coleslaw en frietjes. Geen megagrote gerechten van Amerikaanse proporties, dus alles gaat schoon op. Wel een echte aanrader deze zaak als je in Nashville bent.

Inmiddels is het bijna half 9 en we besluiten naar de shuttlebus te lopen. Het wordt drukker op het verzamelpunt en we raken aan de praat met het stel dat eerder vandaag voor ons zat in de bus. Ze zitten toevallig weer in dezelfde bus. De vrouw heeft duidelijk erg genoten van de cafés in Nashville. Ze heeft de tequila’s aardig weten te raken, deelt haar man mee 🥴🤣.
In de bus terug naar de camping is het een gezellige bedoening en raakt een groot deel van de inzittenden met elkaar in gesprek.

Terug in de camper nemen we nog een afzakkertje en werk ik ons reisverslag bij. Het uploaden van de foto’s gaat met moeite. Geen tijd om de foto’s te bewerken, dat komt thuis wel.

danny aan de whiskey lees ik weer , zeker een "jan wandelaar" op z'n bredaas voor jullie daar Johnny walker denk ik. ik lees wel over restaurantjes maar zie geen fotoke dat jullie zitten te knagen aan een grote beef gebakken van oude zolen van cowboy laarzen. houdoeoeoeoe gred.

ed breda 2023-03-17 19:21:50

Welke camping is dat in Nashville?

Tanja Spoelder 2023-04-18 15:05:22

@Tanja: sorry voor de late reactie. We stonden op Two Rivers, in deze straat zit ook nog een KOA en ander RV park. De shuttlebus rijdt langs alle drie de campings.

ellens.reizen 2023-04-21 13:00:29

Genoteerd, dank je Ellen.