Voorafgaand

Nederland, Breda

Op 13 juli tickets gekocht nadat ik een melding krijg van de site van vliegennaar.nl, 2 personen voor €802,84. Helaas blijkt achteraf de link op deze site niet naar de juiste luchthaven door te verwijzen op Tix.nl. Daarom zie ik tot mijn grote schrik pas na het boeken en betalen dat we naar San José in California vliegen.
Snel met vliegennaar contact opgenomen en die geven aan dat het opgelost zal worden met Tix.nl. Maar Tix blijkt immuun voor het hele verhaal en wil niets aanpassen of terugbetalen. Gelukkig zijn ze bij vliegennaar.nl wel klantvriendelijk en na wat mailverkeer en telefoontjes wordt de betaling netjes gecrediteerd. Er zit een fout in de koppeling tussen beide websites en waar Tix niets wil doen, lost vliegennaar het probleem wel op. Dus applaus voor vliegennaar, Tix kan mijn klandizie in de toekomst ook op hun buik schrijven.

Bij een Frans bedrijfje in Costa Rica heb ik al een offerte opgevraagd voor de huur van een kleine 4x4, ook hen moet ik helaas teleurstellen nu we geen tickets hebben.

Niet veel later op 8 augustus zie ik weer goedkope tickets naar San José, nu wel de goede 🤩 en het is maar een klein beetje duurder € 818,84. We vliegen met Air Canada via Toronto naar Costa Rica en terug via Montreal. Dezelfde dag krijg ik ook eindelijk mijn geld teruggeboekt van Tix.

De parkeerplaats bij Brussel luchthaven boek ik bij Interparking op Discount Parking 2. We hebben eerder op Discount Parking 1 gestaan en dat is ons prima bevallen.

En ik neem opnieuw contact op met Tout Costa Rica het Franse bedrijfje in Costa Rica voor huurauto's en overnachtingen. Na wat heen en weer gemail met Pierre in het Frans huren we een 4X4 Classe 2 manuel (Dahaitsu Bego) voor $1.050 oftewel ca. € 850. De eerste nacht slapen we voor $45 bij een hotel van Pierre in Alajuela met ontbijt. Casa Tago waar ook de huurauto de volgende morgen zal worden afgeleverd. En voor $10 regelen ze een taxi van de luchthaven naar het hotel voor ons. Fijn dat ze op deze manier alles voor ons regelen. We ontvangen zelfs nog linkjes en inlogcodes van een website en forum over Costa Rica dat tot deze organisatie behoort.

Nu kan ik onze route ook gaan maken, in drie weken kun je niet alles zien dus er moeten keuzes gemaakt worden. Wanneer zijn we waar en in welke hotels willen we slapen. Een leuke puzzel zoals altijd.