2022 Rondje Phoenix

14 apr 2022 - 9 mei 2022

We zouden naar de VS gaan in april/mei 2020 voor een rondje met de camper vanuit Phoenix door Arizona en New Mexico. Zoals iedereen weet, dat ging niet door😥.

Op 11 februari 2021 hebben we opnieuw een camper geboekt nu voor april/mei 2022, onze tweede poging. Via de Duitse website bestcamper.de hebben we een C30 gehuurd bij Cruise America voor € 1.612,- incl. afkoop eigen risico verzekering, vehiclekit en 2.200 mijl. Geen vooruitbetaling en kosteloos annuleren tot 46 dagen voor vertrek, zonder risico dus. We hebben er zin in.

Het roadbook ligt sinds 2020 klaar, maar is in de tussentijd aangevuld met meer bezienswaardigheden. Veel meer dan we tijd voor hebben, maar we besluiten ter plaatse wel welke bezienswaardigheden we gaan bekijken.

De vluchten kunnen nog niet geboekt worden, we zullen geduld moeten hebben tot half juni. En daarna wordt het wachten op mooie prijzen en meer zekerheid 😉.

update 3 juni: ik kon het niet laten om alvast wat hotels te zoeken voor onze eerste en laatste nacht in Phoenix.

Best Western Airport Inn rechtstreeks geboekt voor de eerste nacht à $99,29. Hetzelfde hotel heb ik ook gereserveerd via Booking voor $ 110,32 maar dan inclusief ontbijt. Beide zijn gratis te annuleren dus ik zal 1 van de 2 nog annuleren. vervallen

Hotel Bixby Scottsdale; BW Signature Collection is voor de laatste nacht geboekt via Booking à $ 81,24 met een gratis upgrade naar twee queensbedden.

Ik blijf de prijzen volgen dus mocht er iets goedkopers voorbij komen dan kan ik alle reserveringen nog gratis annuleren.

5 juni: de vluchten komen langzaam beschikbaar. Niet alle vluchten zijn al zichtbaar, dus we zullen nog een weekje of wat geduld moeten hebben. Op vliegtickets.nl kost de goedkoopste vlucht inclusief bagage nu € 1.211,46 voor 2 personen. Helaas niet kosteloos om te boeken en geen geldteruggarantie.

25 oktober: Vandaag twee nachten gereserveerd op de Bonita Canyon Campground van Chiricahua National Monument voor 22 t/m 24 april. Hopelijk kunnen we er komen met onze iets te grote camper. Kosten $40.

18 november: goedkope tickets gespot voor € 442,17 incl. bagage met United.

19 november: tickets zijn niet meer te boeken 😢. Spijt dat ik niet meteen heb toegeslagen. We wachten weer af. Tickets KLM blijven al maanden rond de € 750 pp ex bagage.

27 november: hotel Best Western geannuleerd door Booking. Na wat research op internet blijkt het hotel niet meer te bestaan. Aanbod van Booking om ander hotel te boeken voor $1 minder geaccepteerd. Country Inn & Suites by Radisson, Phoenix Airport voor $ 109,76.
10 december krijgen we pas van Best Western de annulering door voor onze dubbele boeking.... bijzonder.

2 januari 2022: Eindelijk een beetje fatsoenlijke prijs kunnen vinden voor een huurauto voor de laatste twee dagen. Schommelde de prijzen steeds rond de $200!! nu via hertz.es een boeking gemaakt voor € 81,87. Wat voor auto we meekrijgen is nog onbekend; managers surprise. Hopelijk heeft de manager een goede bui 😉.
Ophalen in Gilbert McQueen HLE ca. 6 mijl van Cruise America en inleveren op de luchthaven PHX. Kosteloos annuleren tot 2 dagen voor ophalen.

3 januari: Besloten nu de prijs voor de huurauto gezakt is om ook voor de eerste twee dagen een auto te huren. Daardoor vervallen de taxikosten en nu kunnen we 's morgens al boodschappen doen.
€ 40,94 ophalen na aankomst op PHX en inleveren bij Gilbert McQueen HLE.

5 januari: USA simkaart gekocht voor $24,98 > € 21,89. 30 dagen met 3.000 belminuten in de VS, 100 minuten internationaal en unlimited data van AT&T (8GB-4G) incl. hotspot.

9 januari: Eindelijk beter geprijsde tickets: British Airways incl. bagage € 1.274,74. We vliegen vanaf Brussel via Heathrow naar Phoenix. Kosteloos om te boeken of om te zetten naar een voucher geldig tot 30 september 2023.

Meteen parkeerplaats gereserveerd bij de luchthaven. Discount Parking 1 weer het goedkoopst en goede ervaringen mee, 26 dagen € 84,-.

6 februari: Country Inn & Suites by Radisson, Phoenix Airport voor $ 109,76 geannuleerd en opnieuw geboekt rechtstreeks bij het hotel voor $93,-.

8 februari: BA heeft de vlucht Londen>Brussel gecanceld. Als alternatief bieden ze een vlucht aan die 5 minuten eerder vertrekt dan dat wij aankomen op Heathrow 🙄. Zelf alternatieven gezocht, maar een vlucht later nemen betekent 7 uur wachten op Heathrow. Of 's morgens vertrekken uit Phoenix, maar dat willen we ook niet. Dan zijn we een hele dag kwijt.

7 februari: gebeld met BA op 020 tel nr i.p.v. UK nummer. Geholpen door een Engelstalige man. We vliegen nu niet meer vanaf Brussel maar vanaf Amsterdam. Tijden komen dan overeen met onze originele boeking. Helaas wel €146 moeten bijbetalen, omdat alleen de terugweg gratis omgeboekt mocht worden naar een andere luchthaven 🤨. Dit gaat volgens mij de laatste keer worden dat we met BA vliegen. Tot nu toe hebben we nog geen enkele positieve ervaring met deze maatschappij.

We konden ook ons geld terugkrijgen, maar dan staan we helemaal met lege handen. We willen vliegen en de ticketprijzen zijn inmiddels overal behoorlijk gestegen.

's Avonds besloten stoelen te reserveren tegen betaling van € 192. We zitten nu heen 2 aan 2 en terug 3 aan 3 maar net voor de rij waar maar twee stoelen staan. Hopen dat de middelste stoel vrij blijft 😉.

Ook de parking moeten annuleren in Brussel en nieuwe parking geboekt in Amsterdam. Kosten nagenoeg gelijk;
€ 85 via Parkos.
Gelukkig geeft onze verzekering aan dat het gedekt is en krijgen we ons geld terug van de parking in Brussel.

16 februari: Nederland heeft het reisadvies voor de VS eindelijk op groen gezet!!! Nu duimen dat testen voor terugkomst nog vervalt.

3 maart: weer een wijzigingsmail van BA, we houden ons hart vast. Het valt mee. We arriveren op de terugweg niet meer bij terminal 5 maar bij terminal 3. Betekent wel dat we ons verder moeten verplaatsen voor de overstap.

15 maart: testen voor de terugweg vervalt per 23 maart! Het gaat de goede kant op.🤩

9 april: 's morgens vind ik een mailtje van British Airways in mijn mailbox. Weer een vlucht gecanceld 😤. Nu het eerste deel aankomende donderdag AMS > LHR. Er wordt i.t.t. de vorige keer geen alternatief aangeboden in de mail. Als ik inlog kan ik alleen kiezen voor cancellen. Er is geen mogelijkheid zelf om te boeken. Het Nederlandse telefoonnummer is in het weekend niet bereikbaar, dus het UK nummer gebeld.

Een bandje geeft aan dat de wachttijd meer dan 30 minuten bedraagt😥. Ik zoek eerst op internet naar alternatieve vluchten, maar met de eerstvolgende vlucht zullen we onze aansluiting missen. Een vlucht eerder betekent erg vroeg opstaan en +6 uur wachten op LHR voor onze connectie.
Na verder zoeken een vlucht gevonden met American Airlines: 45 minuten eerder vertrekken en via Philadelphia naar Phoenix. We komen dan slechts 30 minuten later aan, dus dat valt mee.
Gelukkig werkt BA mee aan deze omboeking.
We krijgen het geld terug van onze gereserveerde stoelen. Op de website van AA boek ik vervolgens nieuwe stoelen voor het eerste deel van de vlucht. Gratis dat dan weer wel. We zitten bijna achteraan en weer op een twoseater.

Voor de tweede vlucht zijn er nog maar 4 stoelen beschikbaar! Een erg volle vlucht, ik hoop maar dat dit geen probleem gaat opleveren met overboekingen etc.
De 4 overgebleven stoelen zijn alleen tegen betaling te reserveren en liggen verspreid over het vliegtuig. Hier spenderen we geen geld aan, we komen toch niet naast elkaar te zitten. Wel een tegenvaller op een vlucht die nog ruim 5 uur duurt, maar we zijn opgelucht dat we alsnog kunnen vliegen.

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Ellens.reizen volgen

Ontvang een email zodra Ellens.reizen een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis