Dag 2 camper ophalen en we zijn 'on the road again'

Verenigde Staten, Phoenix

Danny staat om 4 uur op, gaat meteen douchen en buiten een sigaretje roken. Ik werk ons reisverslag bij, maar kom niet zo ver.. ik houd me meer bezig met de 90+ foto’s die ik gisteren al gemaakt hebt 😅. Om 6 uur spring ook ik onder de douche en tegen 7 uur gaan we beneden ontbijten.
Het ontbijt is goed verzorgd, zeker voor Amerikaanse begrippen. Een wafel, bagel, omelet en muffin verder stappen we naar buiten. We hebben wat geappt met het thuisfront en gaan terug naar de kamer om Cruise America te bellen.

Tot onze grote verrassing mogen we de camper meteen ophalen, hij staat al klaar en we hoeven niet tot vanmiddag te wachten. Vreugde aan de ene kant, maar dat betekend voor Danny wel een voortijdig afscheid van de mustang.

Bij Cruise America aangekomen gaat het erg vlot. We zijn de eersten en het is half tien. Nadat het papierwerk is afgehandeld lopen we een rondje om de camper ter controle. We zien dat er maar 5.000 mijl met de camper gereden is. Een bijna nieuwe camper krijgen we mee 👍
We bergen de nieuwe kitchenset in de kastjes op en laden de bagage over. Al bij al duurt het ophalen een half uur, een recordsnelheid.

We rijden achter elkaar weg. Danny voorop in de camper (hij heeft de TomTom) en ik in de Mustang er achteraan.
Niet ver van Cruise America, zo’n 2,5 km, leveren we de huurauto in. Ik merk terloops op dat we vanmorgen ontdekt hebben dat er $21 aan onze huur is toegevoegd door de dame op de luchthaven, voor road assistence en een extra verzekering waar ons niet naar gevraagd is. De medewerkers bij deze vestiging maken het zonder te vragen voor ons in orde en trekken de kosten weer van de huur af. Erg vriendelijk van ze en eigenlijk hadden we niet helemaal verwacht dat ze ons terug zouden betalen. Toch maar goed dat we het hebben aangegeven.

Dan begint de lánge boodschappentocht. Eerst met de camper naar Walmart, daar slagen we voor het meeste op onze lijst. Er zijn alleen zelf scan kassa’s, geen gewone kassa meer te zien bij deze Walmart. Een vriendelijke Walmart dame helpt ons als we ‘ontdekken’ dat de courgette en paprika’s geen streepjescodes hebben 😉.

Dollar Tree is daarna aan de beurt en ook hier weer een erg aardige dame aan de kassa. Ze vraagt waar we vandaan komen, vertelt vervolgens dat ze in haar jeugd in Europa gewoond heeft omdat haar vader in het leger zat. Ze is later met haar eigen gezin nog voor 3,5 jaar naar Engeland verhuist. Ze is alleen nooit in Nederland geweest. Dit alles vertelt ze op haar gemak, terwijl er een klant achter ons in de rij geduldig staat te wachten… we zijn weer in de USA 😉

Vervolgens is Albertsons aan de beurt, de luxere supermarkt waar we slagen voor lekkere bbq spiesen, brood en salades.

Terug in de camper op weg naar het AAA kantoor, de Amerikaanse ANWB, boek ik online voor $12 een plekje op Kortsen West Pinal Park zo’n 65 km verderop.
Tot slot van onze boodschappentrip krijgen we bij de AAA, met onze ANWB pas, een gratis wegenkaart van Arizona en New Mexico.

Rond 15.00 uur rijden we Phoenix uit. Wat fijn dat we de camper zo vroeg op konden halen. Onderweg naar West Pinal Park is het druk op de weg, maar eenmaal voorbij Maricopa wordt het rustiger.

Om half 4 komen we op de camping aan en we schenken onszelf meteen een baco en wijntje in. Eerst even rustig genieten. De bagage inruimen, het bed opdekken en de bbq in elkaar steken komt later wel.

Tegen 5 uur zit de bbq in elkaar en een half uurtje later stop ik met het schrijven van ons reisverslag. Ik upload wat ik heb geschreven op Pindat en nu verder even niets meer. Alleen genieten en eten.

P.s.: de spiesen waren inderdaad weer heerlijk. Wat zijn we blij dat we weer in Amerika zijn 😍