Dag 8 naar George Town

Maleisië, George Town

Vandaag rijden we na weer een heerlijk ontbijt de Cameron Highlands uit. Onderweg komen we weer een diverse auto's tegen die op de verkeerde weghelft rijden. Gevaarlijker is het als ze het ook nog eens in een blinde bocht doen. We toeteren heel wat af vandaag.

Voor we de highlands uit zijn maken we nog een stop bij een waterval. Een drukte van jewelste is het er, auto's stoppen midden op de weg, draaien en halen rare capriolen uit voor een parkeerplaats, maar we vinden een mooi plekje als we iets doorrijden. We zijn blij als we bij Ipoh weer op een snelweg komen. Hier rijden ze ook van links naar rechts maar heb je in ieder geval geen tegenliggers op verkeerde weghelften. Het is een heel stuk rijden vandaag zo'n 250 km, waar we ruim 4,5 uur over doen.

We rijden over de Penang Brug het water over en komen aan in het drukke George Town. We hebben een hotel iets ten Noorden van het centrum, waar we het historisch centrum te voet kunnen bezoeken.

Nadat we ingecheckt zijn en de spullen op de kamer staan lopen we naar het historisch deel van George Town. We komen door smalle straatjes langs winkeltjes, eettentjes en tempels waar je naar binnen mag en eindigen aan de waterkant bij de visserswijk Chew Jetty. George Town is echt een leuke stad om te voet te bezoeken. Je moet wel oppassen voor de diepe riolen die hier gedeeltelijk bloot langs de stoep liggen. Daar wil je niet per ongeluk in trappen, maar de stad verrast ons zeer. Het kleinschalige karakter trekt ons meer dan Kuala Lumpur bijvoorbeeld en de mensen zijn vriendelijk. Voor Stefan zien we ook nog mogelijkheden om zijn werk uit te voeren 😉.

We zoeken in een internetcafé even contact met het thuisfront, een kort mailtje zodat ze weten dat we nog steeds alive and kicking zijn. We eten aan het eind van de dag ergens in een leuk vrolijk gekleurd restaurantje en komen in het donker weer terug op de hotelkamer.