Dag 15 opnieuw snorkelen en eten

Maleisië, Kg. Pasir Hantu

Vanmorgen op tijd wakker geworden en lekker even zitten genieten op het verandaatje voor we moesten ontbijten. Als we naar ons tafeltje lopen zien we dat het weer rijst is met vis. Dat is beste een heftige maaltijd voor ons doen, normaal is een boterham met yoghurt of cruesli meer dan voldoende. We eten natuurlijk wel een groot deel op, want het is een beetje onbeleefd het te laten staan. Wel vragen we later of we de komende dagen gewoon een boterham kunnen krijgen. We zien namelijk andere toersisten gewoon een broodje of sandwich bestellen. Het is geen probleem, dus de volgende dag krijgen we geen vis meer als ontbijt.

Na het ontbijt gaan we ons weer omkleden, want tegen 10 uur worden we weer bij de boot verwacht voor onze ochtend snorkeltrip. We zitten met hetzelfde pasgetrouwde stel aan boord en een nieuw stelletje wat zich een beetje afzijdig houdt. Tijdens het varen raken Danny en de Maleisische jongen met elkaar in 'gesprek'. Met handen en voeten en wat gebroken Engelse woordjes, komen ze best een eind.

We stoppen onderweg om een fuik uit het water te halen. Danny en zijn nieuwe vriend helpen onze gids mee en natuurlijk zijn we benieuwd of er wat in zit. We hebben pech er zit niets in, de fuik gaat weer terug over boord en iets verderop proberen ze het nog een keer. Nu zitten er wel een paar kleine visjes in de fuik, die zullen vanavond wel op de bbq belanden.

We maken weer een aantal stops om te snorkelen en we zien opnieuw hele mooie vissen. We zien zelfs een schildpad, maar met slechts een paar slagen van zijn pootjes (?) schiet hij door het water en snelt er vandoor. Danny zet nog de achtervolging in maar kan hem ook niet bijhouden.

We komen ook nog een dode schildpad tegen. De schildpad drijft aan de waterkant in het water en er zit een gat in zijn schild. Volgens de gids is de schildpad geraakt door een boot, heel verdrietig van zo'n mooi dier.

Tegen 12.00 uur zijn we weer terug en jullie raden het al de tafel staat weer gedekt en we worden voor de lunch verwacht. We trekken snel droge kleren aan en schuiven aan tafel. Weer een ander gegrild visje en soep vooraf. De saus die erbij zit is heet, errûg heet en dan bedoel ik niet warm. Maar ook zonder saus smaakt het visje prima.

We buiken even uit op het strand en hebben een uurtje de tijd voor we nog een keer gaan snorkelen. Deze keer leggen we aan bij een strandje met een zoetwater poeltje. Dus zo van het zoute water stap je in een kleine plas met warm zoetwater. Lekker hoor en vanaf het strandje kun je ook mooi snorkelen.

Na dit bezoek aan een van de andere eilandjes varen we weer terug naar ons eigen eiland, Perhentian Besar. Hier ploffen we weer op een ligbedje en genieten van de zon die langzaam in zee zakt.

Vanavond is het gril avond en naast vis krijgen we ook worstjes en kip. Vooral Danny blij, want hij vindt een stukje vlees op z'n tijd best lekker.