Dag 17 naar Terengganu

Maleisië, Kampung Meraga Beris

Vandaag nemen we met pijn in ons hart afscheid van dit leuke eiland en de gezellige hutjes en mensen van Cocohut. We vertrekken met de vroege boot en hebben nog even tijd voor een snel ontbijt voor we het eiland echt verlaten.

Met de motorboot staan we na een goed half uur weer op het vaste land. We lopen door de drukte naar de parkeerplaats van onze auto en rijden verder de kustweg af richting het zuiden. Het is zo'n 260 km naar onze volgende bestemming het Awana Kijal Beach & Golf Hotel. Een hotel aan de kust in de buurt van een aantal schildpad rescue centers.

Het is een leuke rit met afwisselend dorpjes en uitzichten over de zee. We komen tegen vier uur bij het hotel aan. Op internet zag het er luxe uit, ik heb het enkel gekozen, omdat het ongeveer halverwege Besut en Mersing ligt. Mersing is het plaatsje waar we de boot naar Tioman zullen nemen.

Als we aankomen ziet het er inderdaad indrukwekkend uit. De lobby ziet er groots uit en als we de kamer open doen is die kamer ook erg ruim en we hebben zeezicht. In de badkamer staan we even verbaasd te kijken, er is niet alleen een inbouw douche maar ook een inbouw wc. Als je op de wc zit kun je dit hokje afsluiten van de rest van de badkamer. Boven de wastafel zitten luikjes die je open kunt zetten en dan kijk je de slaapkamer in.

We gaan naar beneden de rest van het complex bekijken want het is erg groot, met een zwembad, golfterrein en een breed strand. Er zijn drie restaurants in het hotel aanwezig, maar voor we gaan eten gaan we eerst wat drinken in de bar. Het valt op hoe rustig het in het hotel is, er zijn bijna geen andere gasten. Omdat het zo'n groot hotel is komt het een beetje ongezellig over.

We gaan bij het steak house eten, na al die vis de afgelopen dagen, hebben we daar zin in. Het eten is goed en na nog een drankje gaan we terug naar de kamer. Morgen hebben we een hele dag om ons hier te vermaken en in de omgeving.