Dag 2 de camper ophalen

Verenigde Staten, Clark County

Vanmorgen uiteraard vroeg wakker. In bed gebleven tot het 7 uur was, lekker wat gelezen. Om 8 uur stipt bel ik Cruise America en nu kunnen we de camper al om 13.00 uur halen. Dat scheelt toch weer anderhalf uur.

Meteen naar de receptie gelopen of ze voor ons om 12.30 uur een taxi willen regelen en gevraagd of we tot die tijd onze spullen op de kamer kunnen laten staan. Dat kan dus we gaan op ons gemak ontbijten. Het is ontzettend druk in de ontbijtzaal, maar we hebben tijd genoeg, dus halen eerst wat te drinken en als het wat rustiger is bakken we nog een wafel en roosteren we wat brood.
Tegen 9.30 uur lopen we de ruimte uit en besluiten niet meer naar de strip te gaan. Daar is niet zo veel tijd meer voor en we komen aan het eind van de rondreis weer terug in Las Vegas en kunnen de strip dan ook nog bekijken.

Nu gaan we lekker bij het zwembad zitten. De badlakens mee en ik spring het water in. Danny vindt het te koud, maar dat vindt hij altijd, dus ik plons wat in mijn eentje rond. Het is toch wel erg warm in de zon, dus ik kruip onder een parasol, Danny ligt wel in de zon, want die wil bruin worden. Rond half twaalf gaan we terug naar de kamer, de zon wordt te warm en we kunnen nog mooi even douchen en omkleden. Om 12.15 uur lopen we naar voren en wachten bij de receptie op onze taxi. De taxi is er iets eerder dus we stappen vrijwel meteen in en de chauffeur brengt ons al kletsend naar Cruise America. De rit duurt 20 minuutjes en ik loop naar binnen het gebouw van CA in, er staan twee stellen voor mij. Danny laadt ondertussen de bagage uit de taxi en zet alles neer onder een afdakje.

Het wachten begint, als ik aan de beurt ben dan wil het meisje meteen beginnen met een hele uitleg. Ik geef aan dat ik al vaker een camper bij hen gehuurd heb, dus dat scheelt weer. Het papierwerk wordt in gang gezet en een 20 minuten later loopt ze met mij naar buiten. Ze gaat iemand roepen om onze camper te halen en ik ga bij Danny wachten. Ook dit duurt weer 20 minuten maar dan komt er eindelijk iemand aan. We lopen samen de camper door op zoek naar gebreken, een deel van de vehiclekit is niet aanwezig en buiten blijkt dat ook het klepje voor de slang van de vuilwater tanks er af is. De medewerkster loopt naar de werkplaats en zegt zo terug te zijn. Dat even duurt langer en langer. Inmiddels rijden de mensen die achter ons stonden in de rij al weg en wij staan er nog.
Ik ga terug naar binnen, roep het eerste meisje en vraag haar waar het andere meisje gebleven is, want we staan nog te wachten. Ze verontschuldigt zich en gaat meteen naar achteren. 5 minuten later worden dan eindelijk de klep en de spulletjes van de vehiclekit die ontbraken gebracht.
Jammer van de verloren tijd, het is maar goed dat we eerder terecht konden, want anders hadden we er om 16.00 uur nog gestaan.

Als eerste rijden we naar de Walmart, daar kopen we een barbecue, kolen en andere benodigdheden zoals water en cola. Daarna rijden we naar een andere winkel waar ze een betere versafdeling hebben. Daar halen we lekkere salades, soepen, brood en vlees voor de bbq. Hier kunnen we wel goedkope campingstoeltjes vinden die ook lekker zitten, dus ook die nemen we hier mee.

Nu kunnen we echt aan onze rondreis beginnen, we rijden richting Lake Mead want we willen in Valley of Fire overnachten. Bij de toegangsweg naar Lake Mead stoppen we bij het wachtershuisje, want er moet entree betaald worden. We schaffen hier de parkenpas aan, waarmee we voor $80 een jaar vrij toegang hebben tot alle nationale parken en gebieden.

Het is een mooie weg zo langs het meer, we stoppen onderweg om naar mooie rode rotsformaties te kijken en te genieten van het heerlijke weer. Geweldig die zon en het is al later op de middag. Als we uiteindelijk bij de afslag naar Valley of Fire aankomen, zien we een bord dat de camping vol is. Wat jammer, maar hier in de buurt zijn enkele boondockplekken dus we gaan kijken of we die kunnen vinden. Inmiddels is er een Duits gezin met een camper aan komen rijden en ook zij hadden graag hier willen overnachten. Ik geef aan dat er een eindje terug bij Echo Bay een camping aan het water ligt. Zij bedanken ons en draaien om.

Mijn voorbereiding is toch niet helemaal geweldig want we rijden langs de weg waar we af hadden moeten slaan voor Stewards Point en komen zodoende ook uit bij de afslag naar de campings aan het meer. De Duitse camper staat hier nog, ze twijfelen waarschijnlijk of ze juist zitten, maar als wij afslaan en doorrijden volgen ze ons. De eerste camping laat ik links liggen, die zit er niet geweldig uit en ik weet dat er een tweede is. Daar aangekomen, blijkt deze inderdaad mooier gelegen. De campinghost komt aangelopen en ik vraag of er nog plek is. Er is nog genoeg plek en ook het Duitse gezin kan hier overnachten. We mogen zelf een plekje uitzoeken en niet veel later zitten we met een drankje buiten van het uitzicht te genieten.