Dag 1 vooraf en vertrek

Nederland, Breda

Met terugwerkende kracht plaats ik hier wat foto's en een beschrijving van onze reis in 2015. Jammer dat ik Pindat toen nog niet ontdekt had.

Hier de reis info van onze eerste camperreis in Amerika. We hebben een wegbrengcamper geboekt via Tioga Tours en omdat het Danny zijn eerste keer is in Amerika zijn we benieuwd of het gaat bevallen.

Vluchtschema:
Amsterdam 14:05 uur - Frankfurt 15:15 uur
Frankfurt 17:05 uur - Chicago 19:15 uur

Denver 11:24 uur - Houston 14:45 uur
Houston 16:40 uur - Amsterdam 09:20 uur (de volgende dag)
Prijs vliegtickets Star Alliance: € 1.424,00

CAMPERHUUR
Camperverhuurder: Cruise America (wegbreng specials)
Campertype: familie-camper 19 ft

Days Inn Aurora Denver International Airport, Denver
22-05-2015 t/m 23-05-2015
Prijs € 74,00

We vinden het leuk om af en toe foto's te maken, maar op deze eerste dag hebben we zelf geen foto's gemaakt, dus ik heb wat foto's van het hotel van internet gehaald.

De vlucht is voorspoedig verlopen, overstap op Frankfurt verliep goed. Bij de gate werd gevraagd of iemand zijn stoel wilde opgeven tegen een vergoeding. Hoe dat is afgelopen weet ik niet, maar op een gegeven moment werd het niet meer omgeroepen, dus iemand zal wel op het aanbod zijn in gegaan.
Wij in ieder geval niet, want morgen moeten we de camper ophalen en omdat het zaterdag is kan dat alleen 's morgens en anders pas weer op maandag.

In de rij op de luchthaven Chicago duurde het wel even, maar geen horrorrijen voor ons. Misschien door het tijdstip van aankomst. De douane was een fluitje van een cent, het wachten op de hotelshuttle duurde langer 😊.
Na 15 of 20 minuten wachten zaten we in de shuttlebus naar ons hotel. In de bus werd het erg gezellig, iedereen raakten met elkaar in gesprek en nadat het busje ons had afgezet, ging het busje door naar enkele andere hotels.
Er was één andere passagier die ook bij ons hotel uitstapte, een pilote uit Noorwegen die al een aantal jaar in Amerika woonde en werkte.

Het hotel is ons prima bevallen, lekker ruime kamer, alles op de begane grond, dus geen luidruchtige bovenburen. Nadat we onze koffers naar de kamer hebben gebracht zijn we geld gaan pinnen in de lobby en hebben we gevraagd of zij voor ons een taxi kunnen regelen morgenochtend als we naar Cruise America vertrekken.

In de bar van het hotel wilden we nog een klein hapje eten en drinken voor we gingen slapen. Dat liep anders, want aan de bar zat onze Noorse pilote en we raakten in gesprek met haar en enkele andere gasten aan de bar.

Danny nog onbekend met Amerika, wilde wel een biertje maar had geen idee welk merk. Daarop werden allerlei biertjes aangeraden en geproefd voor hij zijn besluit nam. Dat was een verrassende ervaring, moet je in Nederland niet mee aankomen, of je graag eerst even van alles mag proeven voor je bestelt. Uiteindelijk vond hij geen van de biertjes echt lekker (hij is Jupiler fan en drinkt nauwelijks iets anders op een Hertog Jan na) en hij is overgestapt op rum cola's. Die gingen er wel in, bij mij trouwens ook 😊.

Tegen 1 uur toch naar de kamer gegaan, het was erg gezellig en dachten nu wel lekker door te kunnen slapen tot de volgende morgen.