Dag 6 Fish River Canyon

Namibië,

We worden vroeg wakker, omdat we er voor onze begrippen vroeg in lagen 😁. Om 8 uur zitten we naast de brandende openhaard aan het ontbijt. Het is fris en het wordt niet warmer dan 20° vandaag, dit komt schijnbaar door een koufront vanuit de Kaap.

Terwijl we naar de canyon rijden op zo’n 14 km van de ingang van het park, komen we de groene bus van Jacco weer tegen. Ze rijden al weer weg dus zij moeten helemaal vroeg zijn opgestaan.

Bij de ingang betalen we de prijs voor Westerlingen en rekenen N$ 170 af. Het is een ongelofelijke hobbelweg naar de canyon toe, maar het uitzicht is meer dan de moeite waard. Prachtig gewoon.

We komen, als we een stukje langs de rand van de canyon lopen, twee Nederlanders tegen uit de lodge. De vrouw is aardig maar haar man nogal een betwetertje en spraakwaterval. Terug naar de auto wel met hen samen gewandeld en daarna afscheid genomen. We rijden richting Ais-Ais, zij gaan verder naar het Noorden.

Onderweg genieten we opnieuw van het landschap dat zo afwisselend is en vanaf Ais-Ais rijden we naar Grünau.
Dan zien we een eenzaam kalf in een enorm leeg weiland staan, omdat het kalfje nog zo klein is besluiten we bij het eerstvolgend huis dat we zien aan te rijden. De boer die naar buiten komt, geeft aan dat het niet zijn grond is, maar zal de buurman waarschuwen. We vertrekken met een goed gevoel, maar toch vraag ik me af of ze inderdaad op zoek zullen gaan naar dit kalf.

We hoopten te kunnen drinken en tanken in Grünau maar de benzinepomp is opgeheven en het restaurant annex hotel ziet er erg verlaten uit. We rijden daarom terug naar Canyon Roadhouse.

’s Avonds in het restaurant lopen we de Nederlanders van eerder vanmorgen tegen het lijf. We kletsen samen kort in de bar en gaan rond half 7 eten in het restaurant. De openhaard is nog steeds aan en we kiezen een tafeltje dicht bij het vuur, want 'dis baie' koud buiten. Na het eten gaan we meteen naar onze kamer en gaan vroeg naar bed. Morgen weer een reisdag.