Dag 5 langs de kust van Noord California

Verenigde Staten, Lagunitas

Danny is vroeg wakker en staat om 5 uur op. Ik blijf liggen, het voelt fris aan boven de slaapzak en draai me daarom nog eens om. Om 8 uur sta ik ook op en gaan we beiden douchen en kleden we ons aan.
Voor het ontbijt eerst een ochtendwandelingetje, de Ox trail willen we lopen, maar we missen het startpunt en lopen daarom de South Creek River trail. Een hele korte trail blijkt en als we teruglopen over de weg komen we toch de Ox trail tegen, nou dan pakken we die nog even mee. Mooie rustige wandeling, we komen helemaal niemand tegen maar erg bijzonder ook weer niet dus om 9 uur zijn we weer terug bij de camper.

Het ontbijt stellen we opnieuw uit, we gaan eerst een stukje rijden richting de kust, naar Point Reyes National Seashore. Bij het Visitor Center horen we dat de vuurtoren gesloten is voor renovatie. Maar je hebt daar wel ‘amazing views’ van de woeste kustlijn en de zeeleeuwen. Na een rit van een klein uurtje komen we aan en het zicht is 0,0. Beide kanten uit niets dan mist. We horen de zeeleeuwen wel beneden ons maar zien er geen één.

We draaien de weg op met de camper en dan staan er ineens twee hertjes bijna naast onze camper, een moeder met kleintje. Toch nog iets om op de foto te zetten. Op de terugweg stoppen we nog bij de oprijlaan met cypressen van een voormalige radiostation. Nu ziet het gebouw er vooral verwaarloosd uit.

We rijden de hele dag rustig verder langs de kust tot net onder Salt Point State Park. Bij de Stillwater Cove Park campground kiezen we plekje 13 uit voor $35, puur en alleen omdat er bij aankomst meerdere hertjes staan te grazen. We hopen dat ze later terugkomen, helaas blijkt dat ijdele hoop, er is een vrolijk en druk gezin neergestreken op plekje 12 en de herten laten zich niet meer zien. De camping ligt mooi gelegen in het bos en we besluiten te gaan bbq’en. We hebben echter geen vlees voor de bbq. De koelkast werd eerder niet koel daardoor durfden we het niet aan om veel in te slaan, later komen we er achter dat de gaskraan dicht gedraaid is, maar dan is het te laat voor boodschappen.
Het lokale winkeltje waar we naar verwezen worden door de campground host, blijkt echt niets te hebben met een houdbaarheidsdatum van minder dan twee jaar 😦. We gaan daarom naar de Ocean Front Cove Bar&Grill die een kleine 100 meter verderop zit en nemen daar wat te drinken; twee baco’s. Het glas wordt voor de helft gevuld met rum en de resterende helft met cola, on-Hollands maar wel erg lekker en we kunnen het zeker waarderen. Vanaf de bar hebben we een schitterend uitzicht over de zee. De barvrouw staat een stuk lager, zodat de gasten over haar heen naar buiten kunnen kijken. We besluiten daar ook een hamburger te eten.

Voldaan en vrolijk van de baco's (ik dan, Danny rijdt en heeft het bij 1 gehouden) gaan we terug naar de camping en besluiten op tijd naar bed te gaan na een korte wandeling over de camping. Het is fris buiten en we hebben nog geen brandhout.