2024 Florida met Kerst

13 dec 2024 - 29 dec 2024

Dit jaar gaan we twee keer naar de USA!

Nadat we in 2022 op eigen initiatief onze campervakantie in Florida hebben geannuleerd, gaan we nu toch echt naar deze staat. We hebben bewust gekozen voor een huurauto en verblijven meerdere dagen op dezelfde locaties. Niet kamperen deze keer, maar hotels en B&B's. We krijgen er steeds meer zin in na het lezen van allerlei reisverslagen. En ik ga weer helemaal los met het samenstellen van een roadbook natuurlijk 🤣.

14 en 16 maart: de overnachtingen en huurauto's zijn geboekt! Je leest het goed auto's meervoud want we weten nog niet of we liever in een SUV of cabrio rijden.

We landen, als alles volgens planning gaat, in Tampa en rijden voor de eerste overnachtingen naar Seminole. Daar blijven we 5 nachten om dan af te zakken naar Cape Coral. Hier verblijven we 4 nachten in een AirBnB.
Daarna verlaten we de westkust en de B&B's, vanaf nu slapen we in hotels. Eerst een nacht in Florida City voor we doorrijden naar Key West. Hier blijven we twee nachten en de reis eindigen we met drie overnachtingen in Miami
  • In Seminole bij een AirB&B ($ 431,44) lekker centraal gelegen voor allerlei uitstapjes en met eigen badkamer, keukentje en parkeerplaats.
  • Voor de nachten in omgeving Fort Myers heb ik twee boekingen staan: AirBnB in Cape Coral voor $293,17 en een hotel The Fairways Inn of Naples met zwembad in uiteraard Naples voor $ 379,06.
  • Hier gaan we gewoon voor de goedkoopste optie in Florida City. Het Fairway Inn Florida City Homestead Everglades kost $ 69,56. Puur een hotel om de afstand te overbruggen en tijd te creëren voor een bezoek aan Big Cypress National Preserve en Everglades National Park.
  • Twee nachten voor $444 bij Harborside Motel & Marina op Key West. Op een redelijke (loop)afstand van de bezienswaardigheden.
  • Dan is het richting Miami en slapen we bij het Best Western Plus Miami-Doral/Dolphin Mall voor $337,10. Het hotel ligt in Doral en vandaar kun je redelijk snel nog een dagje naar de Everglades, maar ook naar Miami Beach, de Sawgrass Mills Mall en andere outlets.

De auto is gereserveerd bij Alamo.de met de bekende kortingscode:
  • Premium cross-over $717
  • Cabrio $ 926,99

Natuurlijk kunnen we alles nog annuleren, maar nu weten we ongeveer wat de kosten worden.
Dat annuleren gebeurt eigenlijk al vrij snel in maart en april herboek ik beide wagens tweemaal omdat de prijzen zakken. Ik laat jullie weten na de reis weten wat het uiteindelijk geworden is, om je niet te vermoeien met al mijn geboek en geannuleer 🤣.

26 maart: Na een tijdje de prijzen gevolgd te hebben van meerdere luchthavens word het tijd om tickets te boeken. We vertrekken om 8.50 uur van Düsseldorf en landen om 16.40 uur op Tampa, terug vliegen we om 19.50 uur vanaf Miami naar Düsseldorf waar we een dag later om 14.00 uur landen.

Tickets naar Tampa waren goedkoper dan Orlando en de vlucht terug vanaf Miami was even duur. Voor de kosten van de huurauto was er geen verschil, dus het bespaart ons een terugrit naar Tampa.
Vandaag vastgelegd via Lufthansa voor € 1.438. Bagage mag mee en we hebben zitplaatsen gekozen.

Dezelfde dag ook meteen een parkeerplaats geboekt bij IPS Parking Düsseldorf voor € 64,- via de website van Lufthansa zelf.

5 april: een back-up auto geboekt bij Hertz omdat Danny nog PC status heeft een C-klasse voor $585,-. Hopelijk staat er een mooie cabrio of luxe SUV in de rijen.

18 april: Toch besloten wat andere accommodaties te boeken. Ik kan het niet laten 😉.
  • We kiezen voor een overnachting op Marathon in plaats van Key West. Nu slapen we voor $280 bij het Sea Dell motel. Voor het prijsverschil kunnen we een leuke snorkel- of boottour doen😉. Als back-up heb ik nog het Looe Key Reef Resort and Dive Center geboekt voor $ 378,35. Dat ligt ietsje dichter bij Key West en mochten de recensies van het eerste motel slechter worden, dan kunnen we nog wisselen.
  • Ik heb een condo gevonden in St. Pete Beach voor $ 467,81. Klein beetje duurder maar op loopafstand van het strand en met een verwarmd zwembad. Voorlopig laat ik beide reserveringen staan.
  • En in Miami is het Ramada by Wyndham Miami Springs/Miami International Airport hotel met $ 254,70 ook goedkoper. Over de ligging heb ik nog wat twijfels, maar we slapen er alleen maar dus de beide reserveringen houd ik voorlopig aan.

21 april: Omdat we erg vroeg op de luchthaven in Düsseldorf moeten zijn en een Sleep, Park & Fly erg duur is heb ik een losse overnachting geboekt via Booking voor € 58 in Neuss. Op 9 km afstand van onze gereserveerde parkeerplaats een appartement op de begane grond.

We kunnen dus twee uur langer in bed blijven liggen 😉. Nu nog de vrije dagen regelen voor Danny want die komt wat daagjes tekort.

24 april: Ontzettend aan het twijfelen of we één of twee nachten in Florida City zullen overnachten. Dan hebben we meer tijd voor de Everglades.
Ik heb voor beide opties nu hotels vastgelegd. Er is nauwelijks prijsverschil dus daar hoeven we het niet om te doen. Twijfel, twijfel.....

Deze reis heeft nog geen foto's

Nog geen reisverslagen

Er zijn voor deze reis nog geen reisverslagen geschreven. Misschien is deze vakantie nog niet begonnen?