Het stuur omgedraaid.

Frankrijk, Nice

Jullie wachten natuurlijk al op mijn volgende verslag maar daar was ik nog niet aan toegekomen. Had ook zijn reden. Gistermorgen heb ik de fiets omgedraaid, niet naar de top van de Bonette, maar juist de andere kant op. Had weer halve nacht met maagkramp in tent gelegen en toen besloten dat het tot zover genoeg was. Merkte laatste dagen al dat er weinig energie in de benen zat. En dan weer 1300 m klimmen zag ik niet zitten. En het lichaam protesteert niet voor niks. Wel jammer dat ik de tocht niet in 1 keer kan volbrengen maar kan het laatste deel altijd nog doen. Wist dat het zwaar zou zijn en ook aangegeven ik kijk hoever ik kom.
Dan terug naar huis? Ja, ik zat in buurt van Nice waar ik 2 jaar geleden ook van terugkwam. Wist hoe trein ongeveer liep.
Eerst nog vliegen geprobeerd, maar met fiets is dat tegenwoordig heel lastig. Hoewel ook met trein niet makkelijk. Dus de weg teruggefietst richting Nice wat bijna alleen maar afdalen is. Dat ging redelijk goed en maagklachten werden ook minder.
In Nice trein naar Vertimieglia genomen en daar kaartje richting Zürich voor zaterdag, daar moet ik nog verder kijken. Wat er ook allemaal nog mis ging met pasjes en pincodes zal ik hier maar niet vertellen.
Vannacht sta ik op Camping en morgenvroeg op , trein vertrekt 5.09 uur.
De reis eindigt dus beetje onverwacht.
Ik laat uiteraard nog weten hoe ik thuis kom en een samenvatting van de tocht.

Idd een onverwacht einde helaas. Maar gezondheid is het allerbelangrijkst! Dank voor je mooie verslagen en een goede terugreis!

Ben 2023-06-24 13:24:49

Jammer dat het zo gelopen is. Maar inderdaad gaat je gezondheid voor. Je zult vast nog wel een kans krijgen om deze tocht af te maken. Je hebt het toch maar geflikt om zo'n eind te komen. Dat is al wel een applausje waard. Succes op de terugreis. Wij zorgen dat je het laatste stuk weer thuiskomt.

Ria 2023-06-24 13:32:16

Inderdaad de juiste instelling om te luisteren naar je lichaam en jou kennende was dat een hele zware beslissing je geeft niet zo gauw op. Zondag zien we je terug in Heeten . Ozzy zal blij zijn dat je weer met hem lgaat wandelen. Tot zondag

Betsy 2023-06-24 13:32:48

Knappe beslissing om te stoppen. Hopelijk gaat de terugreis goed en kom je veilig thuis🍀

Ria 2023-06-24 13:41:47

Jammer maar de juiste beslissing, je lichaam geeft aan en dan moet je een keuze maken hoe moeilijk je het ook vind . We spreken elkaar binnenkort, welkom terug in Heeten 👍

Jan 2023-06-24 16:57:32

Goed dat je luistert naar je lichaam en niet over de schreef gaat! Wat je hebt gepresteerd is al een topprestatie op zich. Gun je lichaam, je fiets maar zeker ook je familie wat rust en laat ze genieten van je vele verhalen die je ongetwijfeld hebt. We horen ongetwijfeld nog van je…. Groeten vanuit België:-)

William 2023-06-24 17:27:05

Goede beslissing. Je bent zó al wel een topper. Dikke 3000 km onder je kont weggetrapt. Goede terugreis en gauw weer aansterken thuis op je eigen stek! Lekkere tuinboontjes met spek en een dikke karbonade en lekkere gekookte aardappelen.

Mariska 2023-06-24 17:31:07

Ik heb weer genoten van je verhalen en mooie foto’s. Jammer voor jou zelf dat de fietstocht vervroegd is geëindigd maar je bent hoe dan ook een KANJER! Goede terug reis gewenst.

Anneke 2023-06-24 18:41:29

Hé Topper! Wat goed en wat een wijsheid dat je naar jezelf luistert! Thuis zijn ze vast blij wanneer je terug bent! Je hebt de Mont Ventoux toch maar gehaald. Dat is niet zo maar een bergje..goede terugreis. Toi toi.💪👍🍀🚂🚂🏅🏅

Willemien 2023-06-24 18:53:38

Jammer dat je niet de hele rit kon afmaken, maar gezondheid gaat voor alles, zien je binnenkort weer, hoop dat je terug tocht verder zonder problemen verloopt

Edwin 2023-06-24 19:25:23

een goede beslissing als het niet meer wil en dan een heel goede terug reis.en ja ozzy zal het wel goed vinden dat het baasje terug komt.

diny 2023-06-24 19:26:17

Jammer dat je moest stoppen. Maar een goede en moedige beslissing genomen om te luisteren naar je lichaam. Je bent ver gekomen Een goede terugreis gewenst. Toi, toi 💪🍀🍀

Wilma 2023-06-24 19:39:17

Ha Willy, wat jammer om te lezen! Maar knappe beslissing! En die bergen die liggen er nog wel een poosje. Veel sterkte en een goede reis terug.

Thijs 2023-06-24 20:22:52

Jammer dat het zo moet eindigen. Maar je kunt mooi terugkijken op deze prestatie wat je geleverd hebt. Je bent een topper!! Bij thuiskomst goed uitrusten en je laten verwennen door Betsie.

Cisca 2023-06-24 20:27:56

Wat je in je kop hebt daar ga je voor. Dat is karakter. Je hebt al heel wat zware km achter je gelaten . Inderdaad liggen die bergen er volgend jaar ook nog. Maar de juiste beslissing nemen daar gaat het om. Jammer, en tot ziens in Heeten

Jan en Ria 2023-06-24 21:52:44

Hoi Willie, wat verschrikkelijk jammer, maar goed dat je naar je lichaam geluisterd hebt, je gezondheid is toch het allerbelangrijkste, goede reis terug

Henk en Mariët 2023-06-24 21:59:59

Knap wat je nu al gedaan hebt. Petje af. Gezondheid staat boven alles. 👍💪

Helma 2023-06-25 09:32:41

Goed en dapper besluit, jammer , goede reis terug!!!

Jos 2023-06-25 11:22:14

Hoi Willy, goed besluit. Net wat de anderen ook aangeven "luister naar je lichaam". Tot nu toe een hele prestatie geweest en die heb je netjes volbracht. De rest komt nog wel een keertje.

Peter N 2023-06-26 11:37:48

Jammer dat je hebt moeten stoppen Willie, dat zal geen makkelijke beslissing zijn geweest. Goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd, je gezondheid is toch het belangrijkst. Je mag super trots zijn op wat je hebt gepresteerd en ik heb zo’n idee dat de rest van deze toer vast nog wel een keer gereden gaat worden!