Zoeken hotel is ook nog een kunst!

Spanje, Sant Martí Vell

Gisteravond zitten zoeken voor overnachting voor vandaag. B&B die in boekje genoemd werden hadden geen kamer vrij. Dan maar hotel zoeken en makkelijkst is dan via booking.com. Via sponsorclics levert dat de handbal ook nog weer wat op. Kwam uit op hotel Els Angels dat goede beoordeling had en aantrekkelijke prijs incl. ontbijt, wel stukje buiten de route, maar volgens mij kon ik dan volgende dag vrij aardig weer aansluiten richting de route. Ok, vanmorgen goed ontbijt, niet alleen jam maar ook vleeswaren hier in Spanje. Zou redelijk vlakke etappe worden van kleine 60 km. Ik was nog maar goed en wel op weg toen ik in dorpje Borassa mensen druk bezig zag op straat. Weg was afgesloten en ze waren bezig met allerlei figuren maken op de straat. Heb daar aantal foto's van gemaakt. Het blijkt te gaan om feest van Corpus Christi. Heb even zitten zoeken op google maar weinig in Nederlands daarover kunnen vinden. In elk geval prachtige versieringen van allerlei blaadjes van bloemen. Ter plekke ook maar weer de watervoorraad aangevuld en weer verder. Omdat het korte etappe was rustig aangedaan en regelmatig pauze gehouden, verder op straat is hier zeer weinig te beleven, iedereen lijkt binnen te zitten. In Monels moest ik de route verlaten om hotel te bereiken. En ja hoor: dan komt de aap uit de mouw. Route ging omhoog en volgens google maps zou ik er ongeveer uur over doen. afstand was maar zo'n 6 km. Nou het klopte, ik moest naar ruim 400 hoog en stijgingspercentage was behoorlijk, staat hier nooit aangegeven. Heb er inderdaad ruim uur over gedaan met paar pauzes. Maar dan heb je ook wat: Kerkje met aangebouwd hotel op top van de berg, 465 m hoog en schitterend uitzicht naar alle kanten. Alleen jammer dat het niet echt helder is in de lucht, wel weer ruim 30 graden. Voordeel is in elk geval dat ik morgen met een afdaling begin!!
Km vandaag 60, 993 hoogtemeters en 597 gedaald. Morgen naar Lorett de Mar als laatste tussenstop.

Laatste weekje op de fiets zijn aangebroken, zal morgen wel stukje drukker zijn, Lorett der Mar is een bekende vakantie bestemming, nog even genieten ;-)

Edwin 2017-06-18 19:40:18

De laatste loodjes Zet hem op Willy

Andre Kruiper 2017-06-18 22:08:32

Knap gefietst Willy, nu op naar het laatste stukje langs de vakantieplekken waar veel toeristen naar toe gaan. veel succes nog.