De eerste regen.

Noorwegen, Mosvik

Gisteravond was het dan zover, de eerste regendruppels vielen. En de wind wakkerde behoorlijk aan. Tentje stond gelukkig aardig uit de wind. Camping was weinig te don, alleen paar windsurfers op water. Op tijd weer in de slaapzak dus. Ook vannacht paar keer regen. Vanochtend was het nog steeds bewolkt en af en toe weer een buitje, dat ging eigenlijk hele dag zo door. En het was heel stuk kouder, hele dag jas aan. Eerst naar Trondheim waar ik rond 10 uur was. Op zoek naar tentenwinkel en dus vragen bij toeristinfo. Er zouden er 4 zijn redelijk dichtbij. Bij eerste verkochten ze geen tenten, bij 2e wel maar van ander merk. Maar ze hadden een handige medewerker die alles van tenten afwist. Hij haalde de kapotte er tussenuit en zette die aan einde. Deze kapotte werd heel iets korter, maar hij dacht dat het wel werkte.hij gaf voor zekerheid nog een andere stuk, een dikkere mee. En dat alles geheel gratis, zijn toch wel behulpzame Noren. Daarna trondheim even wat bekeken. Het is de 3e grote stad van Noorwegen. Vervolgens overtocht over grootste fjord naar Vanvikan. Daarna door naar Mosvik via vrij stil gebied. Nog steeds buitjes en kreeg op laatst koude handen. Zit nu weer op kleine camping en tent staat inderdaad weer goed. Campingeigenaar nog niet gezien, hij zou langs komen zei hij toen ik hem belde. Verder geen spannende dingen beleefd. 90 km op de teller en morgen probeer ik Namsos te bereiken. Verwachting voor weer is nog niet veel beter, wel voor over paar dagen.

Wat zijn de totale km. die je moet afleggen ?

Jan Oosterlaar 2018-06-04 20:37:34

Hoy Willy, het blijft erg mooi om jou verhalen te lezen. IK denk dat de omgeving ook steeds mooier/ruiger wordt. Nog veel succes .