Langs de Maas en oversteek naar de Moezel.

Frankrijk, Pont-à-Mousson

Gisteravond was het e tv en nog een verrassing, maar het was prima geregeld. Leek wel 5 gangen diner. Een welkomstdrankje, voorafje met wat fruit gevolgd door pastagerecht. Daarna een bordje met verschillende soorten kaas, uiteraard met stokbrood en daarna nog aardbeien, om af te sluiten met kop koffie. Dit alles ook nog voorzien van fles wijn. Ontbijt daarentegen was weer beetje sober, alleen wat stokbrood met croissantje en diverse soorten jam. Wel voldoende koffie. Om halfnegen weer op de fiets en het voelde eerst nog fris aan. Heerlijk zonnetje, geen wind en vlakke route, prima om te fietsen. Landschap is steeds glooiender en je ziet veel akkerbouw en soms wat koeien. Route ging langs de maas die je af en toe kon zien. Na de middag begon de temperatuur weer aardig op te lopen richting denk ik 25 graden en venijn zat ook duidelijk in de staart met aantal pittege klimmetjes. Volgens Benjaminse (auteur van routeboek) valt het allemaal best mee maar hij had wellicht een e-bike. Ook laatste deel langs de Moezel zou via mooi fietspad gaan maar dat bleek een hobbelig weggetje met allerlei keien. Maar we hebben het weer gehaald en zijn in Pont a Mousson gearriveerd waar ik gisteravond eenvoudig hotel had besproken. Hier moet is in elk geval meer te beleven en kunnen we genieten van een heerlijk biertje. Afstand was toch nog behoorlijk met 115 km. Straks maar eens kijken waar we morgen eindigen.

Goed bezig Willy. Succes in Frankrijk. Ze weten nu dat de beste fietsers uit Holland komen.

Erik & Carla 2017-05-31 20:28:18

Pont a Mousson, komen daar ook niet de gietijzeren buizen vandaan?

Eric Bootsveld 2017-05-31 22:05:09

Ah klinkt weer leuk Willy! Succes weer morgen.