Genève inmiddels gehaald

Zwitserland, Geneva

Gisteravond bleef het regenen en ik lag dus op tijd in de slaapzak, geen last van zagende buurman alleen geluid van druppels op tent. Verder best goed geslapen en om 7 uur weer opgestaan. Was droog en zon probeerde er al door te komen. Broodjes die ik kon bestellen werden netjes bezorgd en nadat alles weer ingepakt is, rond 8.30 op de fiets. Het dorp uit en betekent dan ook weer het dal uit: klimmen dus 300 m hoger in 4 km. Daar moeten benen dan wel even aan wennen, maar ging goed. Vervolgens weer een stuk door een vallei met af en toe afdaling. Maar slimste moest nog komen: verdere klim naar hoogste punt tot nu toe ruim 1340 m met stijgingen van meer dan 10 %. Halverwege keer afgestapt want er stond toch een stoel langs de weg. Passeerde nog paar lotgenoten die ook langzaam omhoog gingen. Jammer dat zondag was want motoren en snelle auto's probeerden zo snel mogelijk omhoog of omlaag te gaan. Op de top sprak me nog Duitser aan die me achterop kwam had iets minder bagage en was nog stuk jonger. Die ging weer verder maar later haalde ik hem in, hij stond stil want stuk verder liep kudde koeien op het pad en hij durfde niet goed daarlangs. Had geleerd dat je moet oppassen voor koeien met kalveren. Ik ging maar voorop en koeien keken alleen en verzetten nog geen stap zijn wel fietsers gewend.
Daar a nog heel stuk samen gefietst totdat hij iets andere route had. Na weer mooie afdaling kwam ik in Nyon aan meer van Genève. Hier merk je meteen dat je stuk lager bent want temperatuur liep op tot bijna 30 gr.. Het was nog vroeg en besloot door te fietsen naar Genève via weer mooie route die vrij vlak was. Daar was het vrij druk en van Covid zie je hier weinig, echt alle terrassen zitten vol. Hier op zoek naar camping en dat is nog niet makkelijk. Uiteindelijk helpt Google Maps altijd en rond 18 uur arriveerde ik hier. Eenvoudige camping die vlak bij aanvliegroute vliegveld ligt, dat geeft wellicht wat geluid vannacht.
Aantal km was net geen 100, toch vrij goed.
Dat was het wel weer voor vandaag, morgen de hogere Alpen in met behulp van de route van Kees Swart die deze aantal jaar geleden fietste en daar reportage over maakte. We gaan het weer zien!