Noorwegen is mooi maar ook erg zwaar!

Noorwegen, Vest-Agder

Vanochtend een prima ontbijt gehad en zelfs lunchpakket mee gekregen voor onderweg. 2e pinksterdag zitten hier bijna alle winkels dicht. Vervolgens weer op pad en eerst de route opgezocht. Dat bleek niet zo moeilijk. Daarna zie je ook bijna meteen de schoonheid van Noorwegen met zijn fjorden. Vandaag maar een aantal foto s gemaakt, zal niet elke dag gebeuren want dan blijf ik bezig. Die fjorden zijn ook de oorzaak dat bijna niets hier vlak is, altijd klimmen of dalen. Laatste is niet zo erg maar ik heb het klimtempo nog niet in de benen. Als dan ook grindpaden en boswegen met meer dan 10 % stijging genomen moeten worden, is het helaas paar keer lopen. Ook dat valt nog niet mee met de fiets aan de hand. Route volgt beetje de kustlijn via Mandal en nog paar kleine plaatsjes. Ik had voor vanavond een camping ingedachten bij Lindesnes, maar die bkeek bijna 9 km buiten route te liggen. Dan maar verder op route naar Lyngdal waar er meerdere vlak aan route liggen. Dan blijkt dat zwaartepunt in laatste stukje zit. Flinke beklimmingen van denk ik 10 tot 12 %, dat lukte mij ook nog niet dus dan maar weer wat lopen. Krijg je wel een afdaling als beloning maar dat is meestal heel kort. Eerste camping maar aangedaan en daar kon ik mijn tentje weer opzetten. Ik loop nu iets voor op schema dat ik vooraf gemaakt had, maar morgen wordt het weer zwaar.....
totaal vandaag weer 105 km.

Idd mooi. Maar de foto's te zien doet het e al zeer in de benen. Veel succes.

Willemien 2018-05-21 21:05:41

mooie foto,s

Jan Oosterlaar 2018-05-22 18:23:55

aan de foto's te zien ben ik nu al jaloers. Succes !!