Het (de) was weer droog.

Frankrijk, Ceilhes-et-Rocozels

Vanmorgen toen ik wakker werd meteen even naar buiten kijken. Het was inderdaad weer droog, al was het nog wel zwaar bewolkt en de heuvels hingen in de mist. En ja, mijn was die was ook weer droog. Had verwarming maar beetje aangezet en alles daaromheen gehangen. Dat scheelt toch weer. Na weer een Frans ontbijtje, dit keer met gebakken ei erbij, kon ik weer op stappen. Stonden in beging 2 cols op programma, niet al te steil. Omgeving was nog steeds erg saai, net als gisteren. Dat veranderde na de top van de 2e col, opeens meer open landschap en meer rotsachtig gebied. Na leuke afdaling kwam ik in Lodeve, een grotere stad en was het tijd voor koffie met.....
Daarna kwam de Côte de St. Piere, ook wel aardig om te beklimmen. Even daarna terrasje aan de weg voor kleine lunch en drinken, calorieën moeten aangevuld blijven. Daarna was de saaiheid echt wel weg en moest ik door een kuiltje fietsen. Na ja, zeg maar zeer grote kuil. Van boven schitterend om te zien ( zie foto 's) Dan 200meter afdalen via steile weg om beneden via de andere kant er weer uit te klimmen. Die kant was gelukkig minder steil. Beneden is klein dorpje als bezienswaardigheid. Daar niet heen gegaan. Hierna nog kleine 25 km verder op zoek naar de camping in Le Vigan. Nederlands sprekende bij receptie en voor 15,45 mag ik plaats uitzoeken. Is ook snackbar bij, dus eten komt ook weer goed.
Morgen gaan we weer beetje de hoogte in.
Op de teller vandaag 110 km. 2 Cols en 2 côte's
Tot morgen maar weer.

Wat een mooie fietsvakantie maakt jij en mooi dat wij mogen mee genieten van jou foto's Veel succes nog

André en Carla 2023-06-14 20:29:14

Ik ben jaloers op die mooie foto's. Zou ook zo op de fiets springen om dit mee te maken. Maar kan geen 6/7 weken van huis af🤪 Wat zie je dan veel zeg op zo'n tocht. Succes maar weer.

Ria. 2023-06-14 21:02:04

Wij sluiten ons helemaal aan bij André en Carla, wij kunnen het niet beter omschrijven, wij wensen je morgen weer een mooie tocht toe, groetjes

Henk en Mariët 2023-06-14 21:28:35

👍. Het eten is wel goed zo te zien ( patat met een hele worst ) lekker genieten.