de 1e etappe naar Gennep

Nederland, Gennep

Vandaag dan de start van mijn fietstocht naar Rome. Iets later vertrokken dan gepland want toch alles nog keer checken of er niets vergeten is. Tassen gepakt en blijkt dat je toch altijd mee meeneemt dan gedacht. Het past allemaal net en rond 10.15 op de fiets gestapt. Dus Frits, dit keer niet al heel vroeg! Eindpunt vandaag is Gennep en dat moet redelijk makkelijk te doen zijn. Richting Zutphen, er stond een straffe wind, maar gelukkig meest van opzij of schuin achter. Begin toch eerst moeten wennen aan de fiets met volle bepakking, stuurt net iets minder direct. Volop zon en dat is mooi meegenomen. In Brummen zit de eerste 30 km erop en is het tijd voor koffie. Vervolgens ook al even wat klimwerk kunnen oefenen via de Posbank op de Veluwe en later ook nog keer in de buurt van Berg en Dal bij Nijmegen. Daar stonden ook nog genoeg dranghekken van de Giro langs de weg, maar geen publiek meer om mij uit te zwaaien. Bij Nijmegen zou ik de route van Hans Reitsma bereiken, maar vreemd genoeg deed mijn GPS op dat moment een beetje raar. Geen enkele vastgelegde route was te vinden. Alles verdwenen? Dat zou problemen geven want allleen met route boekje fietsen geeft veel meer zoekwerk en kans op verkeerd fietsen. Toch eerst maar doorgaan, Gennep moest te halen zijn zonder die route. Ging wel beetje via omweg maar rond 16.30 uur was eindpunt in zicht en tijd voor een bavaria. Daar ook de GPS weer getest en gelukkig, de opgeslagen routes waren ook weer beschikbaar. Hele opluchting. Vervolgens gastadres opgezocht en daar prima ontvangen. Na het eten aan dit verslag begonnen en dat lukt ook aardig via de beschikbare wifi verbinding. Totaal vandaag ruim 100 km gefietst in 6uur en 15min met gemiddelde snelheid van 18 km. Morgen verlaten we Nederland en is de bedoeling dat we Julich bereiken, weer ruim 120km. Daar horen jullie weer van mij. Doei.

Veel succes morgen, hoop dat de GPS het goed doet. Morgen maar een lekker Duits biertje

Edwin 2016-05-09 21:24:24

Nu de beentjes omhoog. Het begin is er. De rest komt er ook heus wel!!