Helaas, geen uitstapje Treshnish Isles en Staffa.

Verenigd Koninkrijk,

Ik had gistermorgen boottrip geboekt naar deze eilanden omdat op ene grote kolonie Puffins (Papegaaiduikers) broedt en andere bijzonder eiland is met steile rotsen en bijzondere grot. Hiervoor moest ik me dan vanmorgen na 8.30 uur telefonisch inchecken. Dat gedaan maar de mevrouw moest me teleurstellen: wegens het slechte weer varen ze vandaag en morgen niet uit! Dat is balen. Weer is op dat moment nog redelijk, droog en bewolkt. Ja langer hier wachten heeft ook geen zin, dus maar door fietsen. Misschien later nog een kans op Puffins.
Alles alsnog inpakken en is het rond half tien dat ik op de fiets zit. Ik pak de grote route over Mull langs de westkust. Zoals gewoonlijk weer met flinke klimmetjes en afdalingen. Onderweg zie ik veel vogelaars die met enorme telelenzen proberen bijzondere vogels te spotten. Zelf zie ik nog wel een arend, ik denk visarend, die boven water bijna lijkt stil te hangen. Met mijn telefoon niet te doen die te pakken. Wat ook opvalt dat je de koekkoek hier heel vaak hoort, thuis bijna niet meer.
Na de middag eindelijk een cafeetje dat open is voor bakje koffie en kop tomatensoep, lekker! Het weer wordt er in de middag zeker niet beter op, het lijkt eerder herfst dan lente: veel wind en regen. Half vier ben ik in Tobermory waar ik weer een boot neem. Moet halfuur wachten dus even boodschappen halen. Is wel leuk plaatsje met gekleurde huizen, lijkt beetje op Bergen in 't klein.
Na overtocht in Kilchoan probeer ik hotel, helaas VOL. Er is een camping in de buurt ruim mile verder. Daar naar toe in nu stromende regen. Plek genoeg en voor 10 £ mag ik tent opzetten. Dat is nog niet zo makkelijk met de regen en wind, maar lukt. Alles wel behoorlijk nat. Maar de warme douche daarna is prima.
Geen eetgelegenheid dus vanavond maar brood en wat bananen. Kom ik de nacht wel mee door en morgen zien we dan wel weer.
Op de teller: 61 km vandaag.

Jammer dat deze tocht niet door kon gaan. Hopen dat je nog een herkansing krijgt. Succes maar weer.

Ria 2022-05-12 21:26:43

Weer een bijzonder verhaal met schitterende foto's. Succes Willy💪

Wilma 2022-05-12 21:48:25

👍

Jan Oosterlaar 2022-05-13 06:59:08

Hopelijk wordt vrijdag de dertiende een dag met meer geluk 🍀 👍🏼

Paul Kruiper 2022-05-13 10:12:58

Mooie reis weer Willy! Op Isle of Skye zijn ook Puffins; nu je toch in de buurt bent 😉

Dennis 2022-05-14 11:16:07

Overigens, mocht Skye in de planning staan, Coral beach, Kilt Rock en Fairy pools zijn een aanrader. En Talisker distilleerderij niet te vergeten. Veel plezier nog!