2 Cols gehaald vandaag!

Frankrijk, Briançon

Gisteravond Alpe d' Huez beetje verkend en lekker gegeten. Het is eigenlijk een commercieel appartementen dorp speciaal ingericht voor de wintersport. Weinig sfeer en het wordt nog steeds verder volgebouwd. Leuk als aankomstplaats tour de France vanwege de beklimming, maar verder heeft het niets. Bijzonder voed geslapen en ook alle was weer kunnen drogen. Ontbijt was keurig verzorgd en daarna alles weer opgeladen. De zon is al beetje te zien dus beloofd goed te gaan. Op naar de eerste col de Sarenne. Hiervoor eerst stukje klimmen, dan een korte afdaling en vervolgens begint die klim. Door een prachtig gebied klim ik steeds hoger over een zeer rustige weg, af en toe een auto of fietser. Vaak gestopt voor maken van foto. Passeer een herder met kudde schapen en verder omhoog, tot de top op net geen 2000m. Vervolgens een schitterende afdaling met vele haarspeldbochten. Kreeg kramp in handen van afremmen. Leek geen einde aan te komen maar na zo'n 1000 m afdalen op grotere weg naar La Grave. Daar koffie gedronken en weer opgestapt voor de volgende col, de Col de Lauturet. Deze ging via een grotere weg en betekent dus ook meer verkeer en veel motoren. Klim is niet al te steil maar wel ruim 11 km. Benen beginnen te wennen en gaat steeds makkelijker. Rond 3 uur deze col ook gehaald en daar wat gedronken. Hier kun je linksaf naar de Col du Galibier maar heb ik niet gedaan moet je nog ruim 600 m klimmen. Ik begin aan afdaling naar Briancon, via mooie brede weg met soepele bochten: kilometers afdalen en benen stilhouden, lekker! Voor Briancon gekeken naar camping maar die liggen buiten de stad en makkelijkste is die naar Cervieres want die ligt aan route. Dit is al begin van de nieuwe col, de Col d' Izoard, 19 km klimmen. Na 5km zou camping liggen maar dat blijkt een Gite te zijn, dus eigenlijk kamers. Zou kunnen maar mijn tent zit al 2 dagen nat ingepakt en wordt er dan niet frisser op. Gelukkig, ik mag ook tent neerzetten en kan verder douchen, eten en ontbijten. Goed geregeld dus!
Vandaag was dus een bijzonder mooie dag in een prachtige omgeving. Ik denk rond de 85 km afgelegd. Ik plaats maar een aantal foto's, heb er teveel gemaakt.

Mooie foto's van de Alpen.👍 Willy, morgen weer veel succes! 🚲

Cisca 2021-07-16 20:50:29

Goed gedaan weer vandaag! Mooie plaatjes ook:)

Vera 2021-07-16 21:37:40

Prachtig , mooi verhaal nog veel succes.