Door de wolken

Noorwegen, Jektvik

Als eerste wil ik de buren Richard en Mariska feliciteren met hun 25 jarig huwelijksfeest. Veel plezier vanavond en helaas moet ik verstek laten gaan.
Gisteravond was het vol in de huiskamer /keuken van de camping. Nog stel uit Nederland, Frankrijk en een fietser uit Engeland. Ik stond nu met 3 tenten naast elkaar en ook vanavond weer op zelfde camping. Clubje groeit dus. Niet dat we samen fietsen maar komen vaak bij ferry of camping elkaar weer tegen. Vanochtend was het vroeg op, 6 uur al wakker en buiten alles weer nat. Miezerige regen en dus alles snel infepakt. Ik wilde ferry halen van 14 uur om tijdig bij de volgende te zijn. Na 12 km kwam er klim van 5km en 7% stijging. Klim ging prima maar er was weinig te zien en hoe hoger ik kwam, was het net of je door de wolken fietste, boven lag nog sneeuw langs de weg. Afdaling ook gevaarlijk, zag weinig en natte weg. Gelukkig bijna geen ander verkeer. Ferry op tijd gehaald en tijdens de overtocht passeerde ik de poolcirkel. Laatste deel was nog 27 km tot volgende overtocht en meteen daarna de camping. Vandaag ook meerdere lange tunnels gehad van ruim 3km.
Totaal was het weer 115 km vandaag en net als laatste dagen klaart het tegen avond iets op maar zon laat zich nog niet zien helaas.
Morgen wordt het weer vroeg op want 1e ferry die ik tegenkom gaat om 8.55 en daarna in de middag pas.

Wow!

Michiel 2018-06-09 19:43:01

Nou Willy, knap werk. Je bent al een mooi eind op weg. Succes gewenst weer boven de Poolcirkel. Is toch een mooie mijlpaal die je weer te pakken hebt.

Erik & Carla 2018-06-09 21:43:06

Ja je hebt een schitterend feestje gemist de drank vloeide rijkelijk. De wandelijk naar huis duurde lang met de kruiwagens

Betsie 2018-06-10 09:51:45

Willy wat een ervaring wat zul jij ontzettend veel zien.ik ga je ook volgen.succes uit heeten Wij hebben verjaardag van jan en ans