Door de Bourgogne

Frankrijk, Cormatin

Vanmorgen was ik al weer vroeg op. Redelijk geslapen, alleen paar keer wakker van lawaai buiten op straat. Zat dus in hotel zonder bemanning, weinig tot geen informatie en fiets had ik buiten moeten stallen vastgebonden aan een boom. Ik had dus ook weinig zin in ontbijt daar dat niet bij de kamer in zat. Alleen sleutel ingeleverd, betaald en op naar de bakker. Daar heerlijk broodje gekocht en die als ontbijt opgegeten. ik fietste Beaune uit en zat toen meteen in de wijngaarden waar zeggen ze de beste wijn vandaan komt, de Bourgogne streek. Plaatsen als Pommard, Volnay en Meursalt moeten de echte wijnkenners meteen herkennen. Zelf maar geen flesje ingeslagen want die is te kostbaar om zo in een fietstas mee te sjouwen. Vanaf chagny ging het weer tijdje langs een kanaal en laatste deel van vandaag ging het weer over oude spoorbaan. Mooi asfalt, weinig klimmen, af en toe beetje vals plat. Hierdoor had ik al rond 14.30 uur eindbestemming Malay bereikt waar ik in elk geval beter hotel heb.
Op de teller vandaag 70 km dus beetje rustig aangedaan terwijl het heerlijk fietsweer was, zo rond de 23 gr. Morgen komt er weer meer klimwerk aan.

Dan had Gerard vandaag wel mee kunnen fietsen.😃😅

Ria 2017-06-05 17:14:43

Veel succes Willy ,het is hier mooi weer maar wel droog

Jan Oosterlaar 2017-06-05 21:01:47

Op een mooie pinksterdag.... Morgen vindt in ons land een weersverandering plaats. Er komt wind en regen en lagere temperaturen / dinsdag en ook woensdag.

André Kruiper 2017-06-05 21:12:16

mooie foto's heb je gemaakt. en maar door en maar door, heel knap hoor