Geluksdag

Noorwegen, Bergen

Deze zondag is inderdaad een geluksdag: Bergen bereikt en de zon straalt nog steeds. Denk dat het wel weer rond de 25 graden is. Geen idee of dat nu aan mij ligt, vorig jaar ook al prima weer gehad en nu al week in Noorwegen en nog geen druppel. Nou ja, zweetdruppels zijn er genoeg gevallen, ook vandaag weer want Bergen doet zijn naam wel eer aan. Zaten weer de nodige beklimmingen in, waarvan 1 waar ik ruim half uur over gedaan heb. Meter voor meter op het eind, maar zonder te lopen. Boven maar even wat uitgerust. We hadden nog meer geluk want er zat ook nog overtocht in tussen Sandvikvåg en Halhjem en toen ik daar aankwam lagen er 2 ferries, kleine en grote. Eerste maar geprobeerd, maar was uiteraard de verkeerde en moest de grote hebben die op punt stond van vertrekken. Net gehaald dus. Overtocht van 50 min. en was aan boord genoeg te krijgen, dus meteen maar koffie en paar broodjes genomen. Rond 15 uur was ik in Bergen, eindpunt van de Noordzee cycle route en tevens beginpunt van de route naar de Noordkaap. Vanaf hier is het volgens dat boekje nog 2500 km. Bergen verkend en natuurlijk de Bryggen gezien. Hier zou camping zijn, maar dan moest ik 11 km terug. Dat niet gedaan en verderop ook geen in de buurt. Dus wat anders gezocht en zit nu in een hostel, weer eens wat anders. Heb in elk geval keer weer gewoon bed. Vandaag 83 km op de teller en totaal staat op 955. Nog 2500 te gaan!
ook leuk dat jullie volgers reageren, mochten jullie vragen hebben stel ze gerust, probeer ik te reageren. Voor Frits: voel zeker dat ik meer bepakking mee heb, je neemt snel teveel mee. Warme en regenkleding die ik (nog) niet nodig had. Zal zeker nog komen. Maar de fiets is wel stabieler, zeker als je in afdaling zit. Eerder voelde je dan nog wel wat zwabberen, maar nu geen last van.

Hi Willy, Gister zeker een leuk feestje gemist van Roy en Femke! Maar jouw avontuur is ook bijzonder. Jeetje nog 2500 km... respect!!

Sanne Lorkeers 2018-05-27 19:38:29

Mooie foto's Willy, nog heel veel fiets plezier.