via Stavanger en Nedstrand naar Haugesund.

Noorwegen, Haugesund

Wederom schitterend weer, om 6 uur al volop zon op de tent dat het warm werd. Dus maar vroeg opgestaan. Zat dicht bij het vliegveld en de helicopters naar de booreilanden vlogen alweer. Vannacht geen last van gehad. Na eigen gemaakt ontbijt weer op pad richting Stavanger. Daar was de route iets veranderd en moest ik de boot nemen naar Nedstrand. Vertrekterminal gevonden en moest ruim uur wachten voor vertrek. Fiets moest maar ergens op voordek en met hulp van andere wielrenner was ook dat gelukt. Later met hem uitgebreid gepraat over mijn tocht. Het was meer een lijndienstboot die verschillende eilandjes aandeed. Na anderhalfuur werd Nedstrand bereikt. Dit deel was wel heuvelachtig, maar geen lange beklimmingen en had ik ook weinig informatie over uit routeboekje. Temperatuur liep steeds verder op, denk wel zo'n 25 graden. Wel op tijd gezorgd voor aanvulling van de watervoorraad en wat eten. Eind van de middag kwam ik in Haugesund aan, punt waar ook de oude route weer liep. Hier was weer prima camping waar ik tent weer heb opgezet. Nu nog eens kijken hoever ik morgen zou kunnen komen, moet weer een bootovertocht doen en in weekends gaan ze vaak minder keren per dag.
vandaag 84 km gefietst nog steeds bijna 100 km per dag gemiddeld.

Prachtige foto's. En wat vele afwisselingen. Fietsen bootje varen camperen. Succes. En genieten.

Willemien 2018-05-25 21:10:25

Mooi Willy! Geniet er er van succes!

Sanne Lorkeers 2018-05-25 21:26:51

Haaa Willy, prachtige foto’s en een mooie rit tot nu toe maar hoe is het met meer bepakking fietsen, merk je dat erg (bergop of met dalen) ? Wel handig een tafel en stoelen mee op de fiets om te kunnen ontbijten 😉 Goede reis verder!!