De laatste Alpencols (dag 18)

Italië, Bussolengo

Vandaag staat het laatste stuk van de Alpen al op het programma, je gelooft het zelf bijna niet. Het weer was wederom prima, hoewel het niet echt helder was, beetje heiig. Temperatuur zou ook richting dertig graden gaan en dat heb ik ook paar keer gezien op thermometers. Vrij snel na begin kwam ik wegafsluiting tegen zonder duidelijke omleiding. Zelf via GPS maar route gezocht wat later ook de juiste bleek te zijn. Ging wel deels via soort flagstone achtige gedeelten, nog moeilijker dan kasseien. Om de laatste Alpen te verlaten moest er nog 1 keer behoorlijk geklommen worden om uit het dal te komen, koste menig zweetdruppel. Daar nog een keer terugblik op het dal. Vervolgens route gezocht naar het Gardameer waar ik stukje langs wilde fietsen. Ging wel aantal keren over drukke autoweg, maar je mocht er fietsen schijnbaar. Bij Bardolino (bekende Italiaanse wijn) kom ik bij Gardameer. In boekje stond al dat het drukke route zou zijn, nou dat klopte. Meer lopen dan fietsen, was nog soort braderie met honderden kraampjes en overal volle terrassen. Lijkt wel of iedereen weer vakantie heeft. Er is genoeg schoonheid en vervlogen schoonheid te zien in allerlei opzichten. Heb daar maar weer picknick stop gehouden en dsarna maar andere weg gezocht om weer verder te komen. Moet je wel weer klimmen om daar weg te komen maar zij we gewend. Ik zit nu u in Bussolengo, waar ik 2 nachten blijf. Prima adres bij B&B Milu, eigenaar spreekt goed engels dus taal geen probleem. Morgen naar Verona om daar de stad te bekijken en hoef dan niet alle bagage mee te nemen. Kan ik iets makkelijker rondlopen, waarbij de fiets dan ergens aan de ketting gaat. Afstand vandaag was ongeveer 80 km, heb teller zo niet bij de hand.
Nog even reactie voor Frits: jij moet gewoon nog aantal overuren maken, dan krijg je wel 4 weken vrij van Rob. Van mij kun je de routeboekjes straks wel lenen. En kijk ook even de foto's: zou Rijkman Groenink nog aandelen hebben bij deze bank?
Tot later.........

hoi we missen foto en veel plezier morgen .

diny 2016-05-26 22:19:04

Willy: laden foto's gaat altijd moeilijk. Komen eraan.

willy.op.de.fiets 2016-05-26 22:24:28

Nou dat dacht ik niet Willy.... Fritsie moet nog lekker een paar jaar doorwerken! Geniet jij nou maar lekker van je fietstocht! Doen wij dat van je verhalen :-)