Vandaag Duitsland in langs de Rur

Duitsland, Jülich

Na een prima ontbijt bij mevr. Kersten stapte ik vanmorgen om 8.30 op de fiets voor de 2e etappe. Afgelopen nacht wel geslapen, maar toch regelmatig wakker geweest. Maar de benen voelen goed en de kilometers trappen makkelijk weg. Gelukkig werkt mijn GPS weer goed en hoef ik alleen te zorgen dat het pijltje de paarse lijn precies volgt. Geen gezoek dus met routeboekjes of bordjes die je niet kunt vinden. Vanuit Gennep langs de Maas naar het zuiden tot aan Roermond en van daaruit langs de Rur Duitsland in. Onderweg weer paar keer koffiestop gehouden en als fietser hoort daar ook een appelpunt bij om de calorieën weer aan te vullen. Het was redelijk bekend terrein want paar jaar geleden ook al eens langs de Rur richting het zuiden gefietst. Daarom wilde ik vandaag ook wat kilometers maken. Paar Duitse wielrenners vroegen mij zelfs de weg, maar die moest ik het antwoord schuldig blijven. Paar anderen die ik bij een tussenstop ontmoette verklaarden mij bijna voor gek dat ik naar Rome wilde fietsen. Rond 17 uur had ik mijn einddoel Julich bereikt en kon ik inderdaad terecht in de k amer die ik gereseveerd had. Het biertje bij het eten smaakte weer prima. Ook weer wifi beschikbaar om dit verslag te schrijven. Vandaag bijna135 km op de teller en het totaal staat nu op 240. In dit tempo ben ik zo over, maar dat gaat komende dagen wel wat minder worden. Morgen naar Bad Breisig, netna Remagen. Probeer zo nog paar foto's te plaatsen wat gisteren nog niet lukte.

Lekker op schema, blijven volhouden, veel plezier morgen bij de volgen tocht.

Edwin 2016-05-10 21:04:10

Hoi Willy. Prachtige foto's fijn dat je GPS het weer doet. Fijne avond en nacht. En morgen weer vrolijk verder Gr. Vanuit Heeten

Willemien 2016-05-10 21:12:24

Zijn wij toen ook met deze pont overgevaren.

Ria 2016-05-10 21:25:36

Al gewend aan de bepakking? Mooie foto's

Betsie 2016-05-10 21:51:24

fijn dat het je tot nu toe goed af gaat. dat pilsje heb je na zo'n lange dagtocht ook echt wel verdient. Welterusten voor straks.

de tipjes 2016-05-10 22:04:07

Hou je fiets goed in de gaten daar..... :)

Eric Bootsveld 2016-05-10 22:48:32

Leuk Willy om je zo te volgen! Geniet van alle moois!