Col 16 en 17 ook gehad πŸ€—

Frankrijk, Montbrison

Zondag vandaag en Pinksteren: geen rustdag voor mij, moest aardig aan de bak. Zeker goed geslapen, was verder niemand op de camping dus erg rustig.
De zon was al weer aanwezig en zou weer warm worden. Rond 8 uur weer op de fiets en begin ging lekker, eerste 20 km waren aardig vlak. Maar daar kwam verandering in, zag de heuvel/bergje in de verte al liggen die steeds dichterbij kwam. De Col de Baracuchet moest ik over en dat is de zwaarste tot nu toe index 4,7. 15 km klimmen tegen 6% dat valt nog niet mee. Deze col had ook bordjes per km dus kon ik zien hoever nog en stijgingspercentage komende km. Gelukkig was er nog een dorpje waar ik koffie en cola kon krijgen. Uiteindelijk gehaald al duurde dat wel een tijdje. Vervolgens afdaling van 5 km en kon ik aan de volgende beginnen: Col des Pradeaux. Iets korter, maar 6km en gemiddeld 3% stijging. Hierna volgde lange afdaling en begon het zowaar wat te spetteren. Het rommelde al wel tijdje maar echte bui niet meegemaakt. In Arlanc maar besloten te stoppen, had de puf wel beetje op. Volgende camping zou nog 14 km verder liggen met nog weer Côte te beklimmen.
Camping is ook niet druk maar verder wel schoon sanitair. Ondanks dat het Pinksteren was vandaag wel aantal bakkers gezien die open waren en ook aan drinken is goed te komen. Eten zo meteen moet volgens mij ook lukken, in plaatsje zijn aantal mogelijkheden volgens Google.
Op teller 84 km, 2 cols erbij, sta nu op 17. Morgen weer verder via La Chaise-Dieu.

Die cols kan je weer afstrepen! Op naar de volgende! Toi toiπŸ’ͺπŸ‘πŸ™‹β€β™€οΈ

Willemien 2023-05-28 20:17:13

Weer mooie verslagen Willy. Op naar weer een nieuwe dag . Heel veel succes en geniet van de omgeving πŸ’ͺπŸ€

Wilma 2023-05-28 20:31:50

Mooie verhalen om te lezen en de foto's zijn prachtig. β›°πŸ‘πŸš΅β€β™‚οΈ

Cisca 2023-05-28 20:49:39

whauw wat een mooie toch weer, mooie reisverslagen en fotoos, toi toi toi