Weer THUIS

Duitsland, Nordhorn

Ja mensen, dit is de laatste dag alweer van mijn tocht door de alpen. Maar nog wel eentje met beetje uitdaging: fietsen van Osnabrück naar Heeten is toch flink aantal km. Maar wel bijna vlak😉. Vannacht heerlijk geslapen in een goed bed. En vanochtend stond een uitgebreid ontbijt klaar. Dat kennen de Duitsers wel. Ruim voldoende om er weer tegen te kunnen. Route moest beetje op gevoel (Oost-West, thuis-best), dus naar het westen. Navigatie had ook route bepaald maar die stuurde me letterlijk paar keer het bos in. Dan maar zo beetje via kaart. Kwam door Mettingen, oude partnerstad van gemeente Raalte waar we ook al paar keer fietstocht naar hebben gedaan.
Paar kleine heuveltjes af en toe maar die stellen niet veel voor met wat ik eerder had. In Nordhorn even koffie met torte genomen voor energie voor laatste stuk. Vanaf daar langs het kanaal Nordhorn-Almelo in rechte lijn Nederland binnen. Heerlijk fietsen, weinig fietsers op het pad en mooi weer. Daarna is laatste deel ook niet meer zo moeilijk al moest ik nog even over de Nijverdalseberg, peulenschilletje! En was ik om half zeven weer in de Johannalaan, blij en voldaan. Benen nog niet echt moe, had wel verder gekund al stond er al 158 km op de teller.
Dat was het dan, een schitterende tocht door het hooggebergte waar ik zeker nog van kan nagenieten. Soms zwaar, maar nooit dat ik dacht ik haal het niet.
Ik wil alle volgers weer bedanken voor de morele ondersteuning, bijzonder leuk dat jullie meeleven.
En de hoop dat het volgend jaar weer verder gaat in SCHOTLAND!!👍

Bedankt voor de leuke verslagen van de reis in het Alpengebied. We zullen het de eerste dagen nog weer missen. Hopen dat het volgend jaar Schotland wordt.

Ria. 2021-07-23 21:27:03

Welkom thuis Willy. Knap gedaan hoor met al die klimpartijen.

Marcel en Cisca 2021-07-23 21:28:36

Ook bedankt voor de mooie verhalen en foto s nu de benen maar in de hoogte en uit rusten met een koud biertje die stond al klaar.

diny 2021-07-23 21:42:03

Mooi weer veilig thuis. Knappe prestatie je had toch jonger moeten beginnen. Had je vast mee kunnen doen melde O S. Maar nu tijd om daar in de stoel van te genieten. Leuk jouw verslag en mooie foto's👍🎉🍺👌

Willemien 2021-07-23 22:04:28

Welkom thuis. We hebben ook weer genoten van jouw tocht. Alleen wij werden er niet moe van. Groetjes v d overkant

Mariska 2021-07-23 22:27:46

Oost West thuis best, welkom terug, zal zorgen dat er zondag ook een koud biertje staat of iets anders om te nuttigen

Edwin 2021-07-23 22:49:22

Welkom thuis Willy. Weer een geweldige prestatie geleverd. We hebben weer genoten van jou mooie verslagen en foto's. Nu uitrusten en een lekker biertje. Groetjes Harry en Wilma

Wilma 2021-07-23 22:57:14

Bedankt voor het leuke verslag. Ik heb een zelfde fiets van Santos. Je verslag inspireert om ook weer eens een trektocht te gaan maken. Groeten, Johan

Johan 2021-07-24 06:57:37

Willy , bedankt voor je mooie verhalen, blijft leuk om ze lezen. En de mooie foto’s natuurlijk . Jammer dat het voor nu alweer afgelopen is. Op naar Schotland.

Jan en Ria 2021-07-24 09:49:03

Mooie tocht Willy, tijd om de benen te stekken, de ketting te spannen en de keel🍺 te smeren.

Eric 2021-07-24 11:20:12

Goed gedaan Willy, genoten van de verhalen en de foto’s. Ik verheug mij nu al op Schotland 😉 Groeten Frits

Frits 2021-07-24 17:07:57

Willy welkom thuis en bedankt voor de mooie verhalen .

Jan Oosterlaar 2021-07-24 18:40:54

Bedankt Willy voor je reisverslag en welkom thuis!

Andre Kruiper 2021-07-24 21:26:22

welkom thuis, gooed gedaan en de hond weer helemaal blij !

odile 2021-07-25 19:34:07

Welkom weer in Heeten. Hopelijk gaat jou trip naar Schotland volgend jaar door. Deze verslagen waren weer leuk om te lezen.