Een toeristisch dagje

Verenigd Koninkrijk, Portree

Vandaag is het zondag dus maken we er een toeristisch dagje van! 8 uur ontbijt en de gastvrouw is goed bezig geweest. Degelijk Schots ontbijt met bacon en ei en natuurlijk worstje en witte bonen in tomaten saus. Vandaag ga ik rest van Skye bekijken en mevrouw geeft me ook nog paar plekken welke ik zeker moet zien. Het weer is prachtig, bijna onbewolkt met zon en beetje warmer dan laatste dagen. Eerst even terug naar Portree en dan langs de kust verder omhoog. Mooi landschap, zeker groener dan gisteren toen alles nogal dor was. Na ruim 15 km kom ik bij een eerste punt. The Store, een bijzondere rots. Van afstand al deel te zien, maar wil je van dichtbij zien dan moet je wel even flinke wandeling maken omhoog. Zo'n 2 km lopen en dan kun je nog verder omhoog. Voel je wel dat je andere spieren gebruikt. Laatste heb ik maar niet meer gedaan. Al met al ruim uur actief geweest daar.
Daarna weer verder naar Lealt falls, een mooie waterval. Je ziet hier al dat de rotsen steiler worden. En dan komt Kilt rock, de echte steile kliffen waar het ook druk is. Hier staat ook een echte Schot, met doedelzak en kilt. Die had ik hier nog niet gehoord. Bij Staffin in eiland is winkeltje en heb ik maar lunch genomen.Daarna zijn er nog genoeg mooie punten maar teveel om te noemen. Zal ook maar een selectie maken uit de vele foto's. Dit is wel waarom Skye zo toeristisch is, al viel het mij met de drukte nog best mee. Rond 16 uur kom ik aan in Uig, klein haventje waar weer een ferrie vertrekt naar the Outer Hebrides, een aantal westelijke eilanden. Daar ga ik morgenvroeg heen en heb al ticket gekocht. Sta hier nu op camping op loopafstand van de ferrie.
Vandaag dus rustig aan gedaan met 60 km op de teller. Totaal staat inmiddels op 1020 km.

Het is er inderdaad mooi daar. Veel plezier nog onderweg.

Erik 2022-05-15 19:50:52

Wat gaaf daar. Wat zou ik dat graag met eigen ogen zien. Succes maar weer.