Van Prad naar Merano (dag 15)

Italië, Merano

Vandaag gaat al de 3e week in en fiets ik al in Italië. Zoals voorspeld is het weer niet al te best als ik vanmorgen buitenkom. Regent behoorlijk en ziet er grijs uit en de bergen lijken wel verdwenen. Toch maar op de fiets want kamer was nou ook niet zo om daar een dag door te brengen en dorpje had ik gisteren al wel beetje gezien. Daarom korte etappe naar Merano, vrij grote stad waar meer te bekijken valt, ook als het slecht weer is. De omgeving waar ik nu doorkom lijkt wel de Betuwe: allemaal fruitbomen, voornamelijk appels. Na klein uurtje fietsen wordt het zelfs wat droger en in verte doet de zon al poging erdoor te komen. Klaart inderdaad wat op en de bergen zijn weer zichtbaar. Geen beklimmingen vandaag op klein heuveltje na, vlak voor Merano nog wel flinke afdaling met 7 haarspeldbochten. Daar heb je ook prachtig uitzicht op de stad Merano. Het lijkt daar in centrum wel of het al zomervakantie is, zoveel mensen op straat, terrasjes vol en ook volop kinderen. Schijnbaar hoeven die niet naar school. Ook terrasje opgezocht en hier koffie gedronken en vervolgens de stad verkent. De dom St. Nicolo ziet er binnen prachtig uit, verder veel modewinkels waar de dames zich kunnen uitleven. Ook prachtig park met een Sissi-weg en standbeeld. In levende lijve was ze er niet meer. Eind van de middag begon het weer te regenen en maar droge plek opgezocht en daar verder afgewacht. Overnachtingsadres kon ik pas na 17 uur terecht, maar was wel dicht in de buurt. Daar aangekomen besloten maar niet meer terug te gaan naar stad want het blijft maar regenen. Ik eet wel paar boterhammen. Route voor morgen bekeken en adres gezocht voor overnachting wat gelukt is met wat Engels en Duits door elkaar. Ik moet nog wel wat italiaans leren merk ik.
Vandaag 60 km gefietst en totaal nu 1377 km.

Op naar Trento Willy, onderweg langs de Mendola pas! Maar pas op dan moet je we bult weer op :)

Eric Bootsveld 2016-05-23 21:29:59

Hé Wat is me dat nu geen snitsel of brodwurst dat kan natuurlijk niet. Op boterhammen alleen red je het niet. Morgen maar weer goed bijtanken. Hopelijk kom je de zon tegen. Hier ook herfstweer. Met regenpak en handschoenen van Twello naar Heeten gefietst. Gelukkig hoef ik alleen een klimmetje de Ijsselbrug. Dat is natuurlijk voor jou een eitje😂. Morgen een fijne dag.