Navigatie problemen ☀️☀️☀️

Kroatië, Pisarovina

Laten we beginnen met het feit dat het vanochtend mistig was en dat is een goed teken hier. Het water staat hoog dus veel vocht in de lucht en meestal betekent dit dat het goed weer wordt. Uli was ook weer bij ontbijt en dan hoef je zelf niets te zeggen, hij praat aan een stuk door. Hij is een vogelaar en gaat vandaag weer met de camera op pad om vogels te schieten. Door dit alles wat later op pad rond 9 uur. Eerste 40 km lekker over dijkje langs de Sava die inderdaad erg hoog staat. Op sommige voetbalvelden wordt voorlopig niet gevoetbald. In de dorpjes zie je veel ooievaarsnesten en hier ook meer kerkjes in plaats van moskeeën. Rond 11 uur was ik in Sisak en tijd voor kopje koffie. Merkte al dat mijn GPS beetje moeilijk deed, pijltje bleef soms erg lang op zelfde plek staan. Route verder gevolgd totdat er weinig beweging meer zat in GPS. Uitzetten en weer aan ging moeilijk en kwam weinig meer in beeld. Iets verder bij tankstation gestopt en batterijen keer uitgehaald en daar kwam ook water uit😡😡. Ook deze heeft dus vele water niet kunnen verdragen. En nu? Geen paniek we kunnen altijd nog back to basic: gewone wegenkaarten net als vroeger. Tankstation had er wel 1 in de winkel en met hulp van de juffrouw en kaartje van de routebeschrijving een route uitgestippeld. Dat fietst opeens veel anders, je moet veel meer op de weg letten en hier is het niet zo dat overal richtingaanwijzers staan, laat staan dat er km afstand bij staat. Maar goed, het was vandaag inderdaad prima fietsweer, hele dag zon en zit nu in appartement in Pisarovina. Wilde tot Samibor komen maar dat ging niet meer lukken. Vanavond maar route uitstippelen voor morgen. Zal wel iets langzamer gaan omdat ik meer op kaart zal moeten kijken, maar we hebben de tijd nog. Vandaag denk ik toch nog rond de 100km gedaan, maar is beetje gok omdat gps dat dus ook niet meer aangeeft.

Met en kaart de route uitstippelen heeft ook wel wat. Misschien gaat je gps het nog weer doen of kom je ergens een nieuwe tegemoet..Succes morgen en bedankt voor je verhaal..toi toi..

Willemien 2019-06-03 19:38:06

Kun je de GPS weer repareren of moet je daar een nieuwe kopen ? Veel succes met je reis .

Jan Oosterlaar 2019-06-03 20:05:02

Ik zie vraag over de GPS: Ik verwacht niet dat ie het morgen weer doet. Heb nu wel batterijen eruit en alles open liggen. Misschien morgen andere batterijen kopen, is te proberen. Als ik m aanzet begint ie wel, maar komt niet meer door het opstarten. Nieuwe kopen geeft hier natuurlijk ook problemen, want moet ik de route er ook nog op zien te krijgen. Moet eigenlijk nog tot Ljubljana en vanaf daar zou ik al andere route volgen richting Oostenrijk. Dat deel heb ik routeboekje wat al makkelijker is. En vervolg in Duitsland moet ik ook uitkomen. Moet zuinig zijn op mijn mobiel dat die geen water krijgt😅 Zie laatst toegevoegde foto, zit nu bij punt van de pen.

willy.op.de.fiets 2019-06-03 20:55:08

Dat water ontneemt je elke trip wel weer wat anders he🙈 ik zal duimen voor mooier weer! Wel stoer hoe je doorzet hoor