5e week is ingegaan!

Noorwegen, Skaland

Inderdaad, vandaag is het begin van de 5e week dat ik onderweg ben. Wat vliegt de tijd. Nog een week te gaan dan zou ik over moeten zijn. Volgens mijn gemaakt schema zou het mogelijk moeten zijn, ik loop nog weer wat voor.
vandaag een prima begin: vroeg op met zon op de tent en bijna blauwe lucht. En temperatuur is ook beter, wind komt nu uit oosten. Korte broek dus tijdens fietsen. Kan de tent dus weer droog inpakken. De andere fietsers slapen nog. Ik wil weer de ferry halen in Andenes die om 13 uur vertrekt en daarna pas om 17 uur. Dat is het einde van de Lofoten en Vesterålen. Dat merk ik ook tijdens fietsen: opeens komt er einde aan de bergen en ontstaat er een kaal landschap, vlak langs de zee. Bijna vlak dus en kan goed opschieten, af en toe keer stop voor foto's of wat calorieën. Ben aardig op tijd in Andenes en kan nog rustig kop koffie scoren met een broodje. Vlak voor vertrek komt ook Siem de Belg nog aanfietsen die het ook gehaald heeft. Overtocht duurt 1.45 uur en boot valt tegen. Normaal altijd diverse snacks te krijgen aan boord maar nu alleen koffie uit een automaat. Bovendien moet ik hier voor het eerst 60 kr. betalen voor mijn fiets voor de overtocht. Planning was tot hier maar ik kan dus nog heel stuk verder, alleen weinig campings op dat stuk. Wel weer ander gebied en hier meer klimwerk, zelfs 4 km met 8% stijging. Tot 300 meter hoog en bereik daar de sneeuwgrens. Maar is weer gelukt, waarna afdaling door slecht verlichte tunnel. Gelukkig heel weinig verkeer. In afdaling komt nog een duitser voorbij op een ligfiets, heb even met hem gesproken beneden. Daarna ben ik doorgefietst tot Skaland waar ik nu een kamer heb genomen. Vannacht weer gewoon bed wat ook wel keer heerlijk is.
Morgen nog weer ferry die op beetje ongelukkig tijdstip vaart. Dus wachten of vroeg op. Ik kies het 2e denk ik, dan kan ik daarna nog zien hoever ik kom, ik hoop dat Tromsø nog lukt.
Vandaag weer 107 km en volgens mij moet ik vanaf vandaag nog ongeveer 625 km. Daarin nog 2 of 3 ferrys en wel meer tunnels. Vanaf nu km aftellen.

Heb jij Tromso nog gehaald? Wel mooi om te lezen dat je de korte broek aan hebt. en dat je de sneeuwgrens hebt bereikt. De groeten uit Heeten.