Uitstapje naar Alnwick Castle, bekend van Harry Potter

Verenigd Koninkrijk, Alnwick

Voor vandaag stond er weer rustig dagje gepland. Ook beetje uitgeslapen. Na ontbijt de fiets weer gepakt en op weg naar Alnwick Castle, ligt hier zon 15 km vandaan. Voor de Harry Potter fans zeker bekend. Het was droog maar temperatuur wil maar niet verder omhoog, zo'n 12 graden denk ik. Af en toe zon dan wil het nog beetje. Bij Castle was het nog rustig en ik mocht de fiets binnen hek zette heb m toch maar even aan hek vastgelegd, je weet maar nooit. Toen eerst koffie om warm te worden. Vervolgens Castle bekeken, ziet er heel anders uit dan in Edingburgh. Je ziet dat Harry Potter hier de aandacht krijgt, met name richting de kinderen. Die kunnen aan allerlei activiteiten meedoen. Zoals proberen op een bezem te vliegen, ook ouders deden mee. Volgens mij is het niemand gelukt want heb er geen één in de lucht gezien. Binnen veel historie aan oude opgravingen, wanden vol met oude pistolen en allerlei oorlogstuig. Meest bijzondere de kamers van de Hertog van Northumberland die hier in de wintermaanden gewoon woont. Dan is het gesloten voor publiek. Immens grote kamers, schitterend uit hout gesneden plafond belegd met bladgoud. Vele statieportretten en een enorme bibliotheek met oude boeken, volgens de bewaker meer dan 14000 exmplaren ( hij had ze niet allemaal gelezen 😏). In de eetzaal was de lange tafel al gedekt. Vroeg daar nog aan bewaker wanneer het diner zou beginnen. Hij lachte en zei 7 uur vanavond. Ja helaas, te laat voor mij. Foto's of opnames mochten in dat gedeelte niet gemaakt worden en ook stiekem had je weinig kans want er liep bewaking genoeg en overal camera's.

Na bezoek richting kust gefietst en daarna weer naar camping. Was nog vroeg dus toen maar wandeling gemaakt naar het dorp hier, 4 km verder. Daar biertje gedronken en wat gegeten. En gezellig zitten praten met Engels echtpaar dat bij aan tafel kwam zitten, was weinig plek vrij en ik zat aan 4 persoons tafel. Eten was prima, gebeurt niet vaak dat ik hele bord niet leeg krijg😋. Nu morgen de laatste dag terug naar Newcastle waar de tocht begon. Heb daar al slaapplek gereserveerd bij iemand van Vrienden op de Fiets, Peter Ward. Hij was er zelf niet maar ik was welkom, zou maar kamer kiezen met opgemaakt bed, eten in de koelkast en bier in de garage nou, daar red ik me wel mee. Sleutel hing in kastje met een code. Hijzelf kwam dinsdagmorgen rond 10 uur terug vanaf de boot.
Rondritje vadaag was nog 48 km.

Heb je zelf niet even geprobeerd om op de bezem te vliegen?

Ria 2022-06-05 21:23:29

Zit paar uurtjes werk in en beetje materiaal maar dan heb je wel wat.;)

Patrick 2022-06-06 08:12:27

👍 nog even echt genieten en dan de terug reis naar Heeten voorbereiden.A.s weekend de grote kermis in ons dorp .

Jan 2022-06-06 08:17:12

Ja bijna huiswaarts naar de grote kermis🤣😂 de tent staat al bijna 4 weken op je te wachten en hier thuis staat er ook 1 te wachten op een lange wandeling.