Na regen komt .....☀️☀️☀️

Duitsland, Paderborn

Ook dat spreekwoord is nog steeds van toepassing. Gisteren regen, vandaag weer dag met volop zon, al had die zon wel enige moeite om de mist vanmorgen op te ruimen. Daardoor was tent ook niet droog dus maar weer nat ingepakt. Was wel weer op tijd wakker en na inpakken weer ontbijtje benomen. Had nog paar broodjes en ook nog beker yochurt en daar kon ik dag wel mee beginnen. Vandaag was het beetje rivierendag, zat aan de Weser, vervolgens langs de Diemel en nu op een camping aan de Lippe. Zo leer je de rivieren nog eens kennen, al is dit nog meer een beekje. Wel meer heuvels vandaag waarvan 1 wel 3 km lang was door bos. Had ook geen idee hoelang het zou zijn want je ziet geen top. Op sommige plekken zeker 8 a 9 % stijging. Maar daar kreeg ik ook leuke afdaling voor. Omdat ik gisteren geen boodschappen kon doen was mijn voorraad bijna op. En helaas vandaag ook weinig te vinden langs de route. Nog wel keer koffie kunnen drinken. Eind an de middag opeens Netto supermarkt 3n daar mijn voorraad weer aangevuld. Ook kwam ik nog voor een slagboom die de doorgang blokkeerde, was wel zo afgesloten dat fiets er niet doorheen kon of moest alles afpakken. Stond ook oude automaat bij waar 1 euro in kon. Of dat zou werken weet ik niet, want had geen euro munt. Teruggekeerd en andere route gevolgd want zat toch al bij Paderborn en dicht bij camping. Bier en eten zijn hier weer goed en tentje staat ook rustig aan riviertje. Staat nog een Nederlander die de Hanzeroute volgt.
Omdat lekker fietsen was weer veel km afgelegd, zo'n 125. Morgen nog flink stuk en dan zou ik woensdag het eindpunt kunnen bereiken.

Flinke stukken fietsen dus, ik wilde dat het bij ons ook zo ging, maar helaas :-) Geen winkels tegenkomen komt ons wel bekend voor. Geniet van je biertje. zet 'm op.

Peter 2019-06-17 20:09:54

Dag Willy ,ligt je voor op het vakantie schema ?

Jan Oosterlaar 2019-06-17 20:26:50

Kun je wel zien aan het eten dat je in Duitsland bent. Hopen dat het morgen ook zo lekker gaat. Dan zien we wel of je woensdag de eindstreep haalt. En anders maar een dag later thuis. We wensen je nog een paar mooie fietsdagen. 😎🤓🕶🍺🚵‍♂️🚴‍♂️

Ria 2019-06-17 20:50:28

Even al een reactie: ik had niet vast schema, verwachtte er tussen 4 a 5 weken over te doen dus dat komt aardig uit. En Peter: jij treft het helaas ook niet zo met het weer lees ik. Vorig jaar had ik het daar beter. En die km maken lukt beter als het wat vlakker is, krijgen jullie ook nog wel. Succes nog daar. En voor thuis: zet dat biertje inderdaad maar klaar voor woensdag, dat moet gaan lukken🤗

willy.op.de.fiets 2019-06-17 21:07:43

Nog zo'n 250 km grofweg te gaan, heb hier een biertje wel koud staan, dat gaat je woensdag dan wel lukken. Al enig idee waar de laatste overnachting is?

Edwin 2019-06-17 21:43:39

Je schiet flink op Willy! Hopelijk hou je er de laatste dagen nu mooi weer bij. Leuke foto's ook weer,heel veel plezier & succes nog en tot snel!

Vera 2019-06-17 22:52:07

Je gaat als een speer. ie bint een vlott'n!!

mariska 2019-06-17 23:22:52

Nog een paar mooie dagen... voor je weer in mooie Heeten bent.