Met vissersbootje van Nusfjord naar Ballstad.

Noorwegen, Svolvær

Vandaag was weer een prachtige dag. Volop genoten van de schitterende natuur, na elke bocht heb je wel weer een ander uitzicht. Hoge bergen die er hier groenachtig uitzien, meertjes en fjorden. Als je van natuur houd moet je keer hier naar toe. Dag begon al rustig en kon uurtje uitslapen want na de eerste 12 km zou ik een overtocht hebben om 11 uur en deze gaat maar 1 keer per dag. Joe en Paul met wie ik nog steeds beetje op zelfde traject zit, wilden eigenlijk al eerder weg via andere route, maar hadden toch besloten ook mijn weg te kiezen omdat ze anders via een beetje gevaarlijke tunnel moesten. Gelukkig kon ik deze keer tent droog inpakken. 9 uur op de fiets en net na 10 uur in Nusfjord, ook weer een soort museumstadje wat je beste kan vergelijken met Volendam in het klein. Was er nog rustig en brood gekocht bij de bakker, vers gebakken. Daarna waren de bussen schijnbaar gearriveerd, met grote groepen kwamen ze aangelopen onder leiding van een gids, een en al foto's makend. In souvenirwinkeltje ook mijn eerste souvenir gekocht die ook nog bruikbaar is: paar noorse handschoenen, beetje aan kleine kant maar werken goed tegen de koude handen. Om 11.15 kwam er vissersbootje aangevaren en bleek ons pontje te zijn. Wij drieën waren enigste passagier. Overtocht van 45 minuten waarbij we ook nog vikingboot tegenkwamen. Na aankomst in Ballstad verderop in Leknes inkopen gedaan en was Paul achter gebleven met mankement aan fiets. Ook Joe ging daarna andere weg en afscheid genomen. Misschien zie ik ze nog wel keer komende dagen. Ondertussen was de zon ook weer volop aanwezig dus zoals ik al zei was het genieten. Zal weer een keuze aan foto's toevoegen. Ik zit nu op kleine camping in Svolvaer waar ik tentje weer heb opgezet aan meertje. Vandaag was de afstand 94 km, we tellen al beetje af.

Prachtige foto's Willy!! Succes!

Sanne Lorkeers 2018-06-12 20:54:14

Mooie foto's. Wat een mooie tocht zo te lezen. Ik wou dat ik mee kon fietsen. Maar dat gaat nog niet. Hopelijk weer in de toekomst.

Ria Soesman 2018-06-12 22:47:17

Mooie fotós , mooie verhalen . mooi land . Geniet van de natuur!!!!!!! Succes nog.