Col de Burdincurucheta ! (Spreek dat maar eens vloeiend uit)

Frankrijk, Lecumberry

Vandaag dan de eerste dag door de Pyreneeën en dan meteen een lastige col om mee te beginnen. Eerst al met uitspreken van de naam en dan ook nog een die de eerste km begint met stijging van 11,5 op de borden. Dat voel je wel even aankomen in de kuiten. Vooral in begin, ik moet dan eerst in een ritme komen en daarna kan ik het aardig goed volhouden. Gaat niet hard uiteraard maar wel gewoon doortrappen. Het weer begon prachtig, beetje mist maar zon was er al meteen en aangename temperatuur om te fietsen. Na de eerste 4 km begon stijgingspercentage iets af te zwakken naar 8 a 9 %. Dat valt iets beter rond te trappen. Ondanks zware werken toch genieten van de prachtige natuur, alles nog mooi groen en uitzichten werden steeds mooier. Paar keer even gestopt voor foto en wat drinken. Toch nog eerder dan verwacht had ik de top bereikt, helaas geen drankje te halen. Na korte afdaling meteen verder aan volgende col. Niet zo heftig, beetje op en neer. Hier begon het uit het niets te regenen, even geschuild bij een campinggebouw. Ook die top behaald en daar was de bar gesloten vandaag, beetje pech. Nog een korte Côte gedaan en daarna was het genoeg voor vandaag want de volgende col dient zich al aan en dan moet ik nog weer 1200 m omhoog. Dat is de komende dagen beetje uitzoeken hoever ik kan komen en of daar dan een camping of andere slaapgelegenheid is. Sta nu weer op heel rustige camping aan riviertje waar je water heerlijk hoort stromen.
Vandaag dus korte etappe: 65 km, 2 cols afstrepen en 1 Côte.
Tot morgen maar weer.

Dat is wel een applausje waard. 👏👏 Je zult maar een schaap of geit tegenkomen bij een afdaling 😅😅.

Ria 2023-06-05 16:56:53

👍

Jan 2023-06-05 17:43:28

Wauw wat mooi..👌je bent wel je beroep mis gelopen. Beroepsrenner was je zeker gelukt! Succes en henig an, ai vd bult af goat! 💪💪🚲🚲

Willemien 2023-06-05 18:05:03

Weer mooie foto’s Willy. 🧢tje af hoor.

Peter 2023-06-05 18:35:21

Je bent een Topper! 👏🏻Weer mooie foto’s ⛰️

Anneke 2023-06-05 20:15:43

Wat een prestatie, knap hoor En dan nog het volgende probleem, spreek de namen allemaal maar vloeiend uit, misschien kun jij dat aan het eind van de tocht wel, we horen het graag, veel succes Willie verder

Mariët en Henk Hendriks 2023-06-05 22:20:07

Ziet er goed uit Willy, het begin van de pyreneeën. Geniet van de mooie reis! Houd de 100 cols site nog even inde gaten Cormed de Rosselend is tot 23 juni gestremd.

Ronald Rondeel 2023-06-05 22:29:37

Net alle reisverslagen tot nu toe gelezen, eerder was ik er nog niet aan toe gekomen. Je hebt dit jaar wel een héél bijzondere reis uitgezocht! Heel veel succes met alle cols en côtes en geniet van de mooie reis! ☀️🚲⛰️⛺️

Marion 2023-06-05 22:54:36

Goed bezig Willy! Succes de komende tijd!