De Alpen in zicht! (dag 10)

Duitsland, Eschenlohe

Vandaag was weer een bijzonder mooie dag. Allereerst het weer dat meezat, begon al met zon en dat werd in de loop van de dag steeds meer. Bijna windstil en dan ook nog goede wegen, eerst vrij vlak en goede benen. Gisteravond uitgezocht dat ik tot Murnau zou willen gaan en moest daar overnachting nog regelen. Rond 10 uur 1e koffiestop aan klein meertje en dan maar eens bellen. Blijkt het dit keer moeilijker te zij dan eerder. Alles is bezet, neemt niet op of te duur. Ja soms moet je daar ook op letten. Dan maar verderop gezocht en kom ik 13 km verder in Eschenlohe terecht waar mevrouw wel zimmer frei heeft. Meteen voor 2 nachten geboekt, want neem morgen rustdag want het wil slecht weer worden, onweer en ik moet dan de 1e alpenetappe nemen. Weer geregeld en gaan rustig verder. Route gaat dit keer meer kangs de Seeën, de Ammersee, Riegsee, Froschhausersee en Staffelsee. Vooral bij Ammersee is het druk met bootjes maar die liggen op een gladde waterspiegel te dobberen. Na de Ammersee gaat het weer meer omhoog en zie je langzaam de eerste contouren van de Alpen. Hoe verder ik kom, hoe dreigender ze worden. ook omgeving lijkt steeds meer op alpenlandschap: glooiende hellingen, zowaar weer een ree met jong en de bekende koeien met de bellen om. Murnau is mooi toeristisch plaatsje waar de terrassen al vol zitten. Ik ga dus laatste stukje ook maar door naar Eschenlohe en beloon me daar weer op een halve liter Weizen die heerlijk smaakt. overnachtingsadres is aan de overkant bij een bauernhof waar mevrouw me verwelkomt. Fiets kan in de stal want de koeien zijn toch boven op de alp. Zo gaat dat hier. Of de wife hebben is de vraag? Ja zou wel moeten maar die werkt niet altijd, moet ik zelf maar even kijken en wachtwoord staat achter op de router. Inderdaad, met zaklantaarn erbij ontdek ik een code en die blijkt nog te werken ook, zelfs op terras aan overkant tijdens het eten. Afstand vandaag was 98 km en dus dik boven de 1000 km. Morgen dus een rustdag en kijk ik wel hoe het weer erbij staat en wat ik ga doen. In elk geval paar dingen uitwassen en fiets controlen. Verder voorbereiden op de overtocht want ondanks het prachtig uitzicht als ik wakker word zal ik daar ook ergens overheen moeten. (Sneeuwketting heb ik ook vergeten) van foto's, heb ik maar een kleine selectie gemaakt.
En is nog steeds leuk jullie reacties te lezen. Eric: ja een schaap zegt hier ook bé en een herdershond :woef. En Sanne: genieten doe ik zeker, kun je ook als je 100 km mag fietsen en zeker als je die eerste Weizen daarna op
terras proeft!

bandjes met spikes erop doen wil misschien ook wel helpen!!! Een dagje rust is ook wel goed, anders ga je te snel!!!!!

Betsie 2016-05-18 20:39:50

Zal vast wel ergens een brug of pondje zijn voor de overkant van het water, bergje over is ander verhaal. Eerst maar even relaxen etc. dan weer aan de trappers met de juiste route, have functie.

Edwin 2016-05-18 20:56:08

Hoi Willy, Ja morgen even opladen, de kuiten even rust gunnen... om die reus te overbruggen, gaat je zeker lukken, succes,

Willemien 2016-05-18 21:01:02

Mooie verhalen en mooie foto's. Ik kan me voorstellen dat je ervan geniet. Nu lekker een daggie rust en dan de alpen over, veel succes.

Jan 2016-05-18 21:52:48

Hoi Willy Wat mooi al die verhalen te lezen rust maar goed uit en dan die grote berg Over succes. Wilma