Een heel bos omgezaagd😏

Zwitserland, Vallorbe

Deze titel bij verslag moet je niet al te letterlijk nemen maar spreekwoordelijk. Naast me op campingveld kwam gisteravond nog een fietser te staan op ruim 25 m afstand. Ik had lekker genoten van eten en verdiende biertje en liep terug naar tent. Hij had alles staan maar was nergens te bekennen. Zat ik even in tent en toen hoorde ik hem al: dikke bomen aan zagen😂 en dat ging hele tijd door. Ook vannacht toen ik keer wakker werd, hoorde je hem nog. Schijnbaar aardig vermoeid.
Oké, zelf weer goed geslapen en werd wakker met de zon op de tent, goed begin van de dag. De buurman was ook al wakker en bezig met inpakken. Tent nat van de dauw.
Normale riedeltje weer afgedraaid en rond half negen startklaar. Dit keer begon het rustig met niet teveel klimmen, dat kwam later. Zat meer in een breed dal met volop zon. Maar je weet: om verder te komen moet je keer dal uit dus klimmen: 290 meter hoger in 4 km. Best zweten maar de benen worden beter, hele stuk zonder stoppen gehaald. Tijdens klimmen hoor je vaak niks dan de vogels, diverse koebellen en gehijg van mezelf. Paar keer gestopt voor koffie en wat boodschappen. Ook later nog weer klim van paar km maar daarna volgde een spannende afdaling: van 1240 meter terug naar ruim 600 meter hoog. Hele stukken van 10 % en ik beklaag de fietsers die juist andere kant opgingen. Ook dit weer overleefd en laatste km gingen wel moeizaam maar vond camping in Vallorbe rond 17.30 uur. Helaas bleef het niet droog en volgde onweersbui. Hier was gezamenlijke ruimte en daar naar binnen. Kwam in gesprek met Zwitser die aan koken was en hij nodigde me uit mee te eten. Geen probleem natuurlijk, biertje erbij en later glas wijn. Eten was van alles wat en ik lust ook bijna alles. Rijst gekookt met takje van dennenboom en salade met groente uit bos: smaakte prima.
Was even droog maar nu ik dit verslag maak tikt de regen weer volop de tent. Op tijd de slaapzak in denk ik😴
Vandaag een 88 km en totaal staat nu op 265 km.

Nu geen mail ontvangen dat het erop stond. Mooie ongeving en landschap

Betsie 2021-07-10 22:46:27

Ik ben er ook net weer van vakantie , wij zijn in Nederland ( twente geweest ) prachtig mooi weer gehad en lekker gefietst . Mooi dat je weer een verslag maakt van jou fietsvakantie in Zwitserand , het is mooi om jou te volgen . Geniet ervan . Gr. Jan en Tonne.