Naar Eiland Mull (of Kintyre)

Verenigd Koninkrijk, Salen

Ja inderdaad Eric, van dat liedje. Tekst ken ik helaas verder niet meer.
Maar eerst nog even begin van de dag. Redelijk goed geslapen, beetje warm op kamer met dik dekbed. Daarna weer stevig ontbijt gehad. Dit keer ook met Haggis erbij maar dat heb ik maar laten liggen, ziet er niet uit en smaakt niet. Black pudding wel opgegeten. Vervolgens rustig aan gedaan het is zo'n 10 km naar Oban waar ferry gaat naar Mull. Weer vergelijkbaar met gisteren, alleen wel paar meer buien en moet regenjas wel aan. En dit keer tegen de wind in. Oban is havenplaatsje waar verschillende derby's gaan. En ja, ze hebben een eigen wishky stokerij! Deze wel gevonden en even binnen gekeken, ziet er wel leuk uit voor de liefhebber😋
Vervolgens op zoek naar de ferry en die is zo gevonden. Hij komt net aanvaren. Tijdens overtocht van ruim half uur koffie gehaald. Van boord en richting Tobermory. Komt er net weer bui aanzetten, duurt gelukkig niet lang. Ongeveer halverwege Tobermory kom ik in Salen waar een camping is, nog vrij nieuw en ziet er goed uit. Hier de tent weer opgezet en de was gedaan. Met windje moet die zo keer droog zijn. Vandaag dus een halve rustdag na de lange dag van gisteren.
Morgen maak ik ander uitstapje, lees je morgen weer meer van😀🦈🐧
Aantal km was 47.

Jammer van de buitjes zeg het niet snel maar stuur er maar wat deze kant op. Je neemt vanavond maar een goede whisky en succes weer morgen.

Patrick 2022-05-11 20:03:58

Leuk weer om alle avonturen te lezen! En jeetje, wat een kilometers al!

Anne 2022-05-11 22:02:18

De Oban is inderdaad een van mijn favoriete whisky’s. Mooi om deze reis door Schotland to volgens Willy

Eric 2022-05-11 22:38:26

Mull of Kintyre, oh mist rolling in from the sea My desire is always to be here Oh, Mull of Kintyre Far have I travelled and much have I seen Dark distant mountains with valleys of green Past painted deserts, the sun sets on fire As he carries me home to the Mull of Kintyre Mull of Kintyre, oh mist rolling in from the sea My desire is always to be here Oh, Mull of Kintyre Sweep through the heather like deer in the glen Carry me back to the days I knew then Nights when we sang like a heavenly choir Of the life and the times of the Mull of Kintyre Mull of Kintyre, oh mist rolling in from the sea My desire is always to be here Oh, Mull of Kintyre Smiles in the sunshine and tears in the rain Still take me back where my mem'ries remain Flickering embers grow higher and high'r As they carry me back to the Mull of Kintyre Mull of Kintyre, oh mist rolling in from the sea My desire is always to be here Oh Mull of Kintyre Mull of Kintyre, oh mist rolling in from the sea My desire is always to be here Oh Mull of Kintyre

Paul McCartney 2022-05-11 22:41:31

Mooi Willy! Benieuwd naar je trip van morgen :)