Een kletsnatte koude dag🌧

Verenigd Koninkrijk, Inverness

Nat ja, al begon de dag daar nog niet mee. Toen ik de tent uit kroop was het licht bewolkt en de zon was al beetje aanwezig. Ook weinig wind. Nadat alles weer ingepakt was en paar boterhammen en beker yoghurt naar binnen was gewerkt, rond 8.30 weer vertrokken. Eerst naar Inverness, zo'n 25 km fietsen. En dichter bij grote stad ook meer verkeer en grotere wegen. En dan merk je dat het hier met de veiligheid anders is dan in Nederland. Kwam op een moment bij drukke weg, 4 baans en moet je klein fietspad op langs die weg met 2 mt berm ertussen, geen vangrail. Stuk verder moet je oversteken, staat alleen kijk goed uit! Gelukkig is er middenstuk waar je even kon wachten voor de andere kant. Zoiets zouden ze in Nederland levensgevaarlijk vinden. Ok, alles goed gegaan. Voor Inverness moest de regenjas al aan want het begon te regenen en zaten donkere wolken aan de lucht. Om 11 uur in Inverness en daar wat rondgekeken. Volgens boekje al niet zo'n interessante stad. Bleek ook weinig bijzonders te zien, alleen wel winkel met deftige Schotse kleding. Koffie met broodje gegeten en toen had ik het wel gezien, mede door de regen. Na Inverness zat ik weer op deel 1 van de route en ga ik richting Edinburgh. Begon steeds meer te regenen en daarbij was het ook nog koud ook, denk niet veel meer dan 10 gr. En stoppen om te schuilen had ook weinig zin, gegeven moment staan de schoenen toch vol water en ga je maar door. Ik wilde bij Boat of Garten richting Grantown of Spey want daar begint het whisky rondje en probeer ik morgen te fietsen. Route stuurde me een bospad op (Oud spoorlijntje) waar nog net te fietsen was tot ik op gegeven moment bij een boer uitkwam. Moest rechtdoor maar daar was geen mogelijkheid toe. Dan maar andere uitweg zoeken en gevonden naar een verharde weg. Zodoende alsnog aangekomen. Hier is een camping voor tenten maar de eigenaar had ook een wigwam beschikbaar. Beetje duurder maar: wel een verwarming, een matras en tv. 🤗 kan ik alles weer beetje drogen en opladen. Morgen maar eens kijken of weer beetje beter is.
Op de teller toch nog 102 km, verder weinig foto's gezien het weer.

P.s. Jan: ik denk dat je Edinburgh bedoelt met bezoek aan die oude gevangenis.

Stoere wigwam. Meer een hut! Lekker slapen. Hopelijk morgen alles weer droog!

Mariska 2022-05-23 22:19:37

Het zit je ook niet mee met het weer. Hopelijk is het morgen wat beter.

Peter en Gea 2022-05-23 22:52:35

Je slaapt in ieder geval lekker droog. Vanavond hier ook 14 mm. En morgen ook lekker fris...dus....succes maar weer.