Fietsen door de koeienvlaaien, Holy shit. Oh nee: Holy Island.😂

Verenigd Koninkrijk, Holy Island

Vanmorgen rustig aan gedaan, is tenslotte feestdag en hoef vandaag niet zo heel ver. Eerst langs de kust wat moeilijk zou kunnen zijn. Nou, viel eigenlijk best mee. Zeker droog pad, wel veel gaten en kuilen en puin. En door grasland tussen koeien en schapen door. Zit hier inmiddels aan de Noordzeekust. Na een 15 km weer meer gewone weggetjes en kwam ik bij de weg naar Holy Island. Een eiland dat 5 uur per dag niet bereikbaar is als het vloed is. Dan staat de weg onder water. Staat bordje met de tijden en vandaag tot 15.30 zou het kunnen. Dus even kijken daar, lange weg van 5 km en kom je op eiland waar klein dorpje is met wat oudheden. Vandaag bijzonder in trek want het blijft komen met auto's en overal rondlopende mensen en volle terrasjes. Mooi kerkje bezocht en hier ook koffie gedronken. Daarna verder en kwam ik nog 2 Nederlanders tegen die op bankje zaten wat te eten. Mevrouw had ook Santosfiets en herk3nde die van mij en zei: dat moet haast Nederlander zijn. Ze waren al 7 weken hier en gaan ook volgende week terug. Mijn eindpunt vandaag zou Seahouses zijn. Druk havenplaatsje, zeker vandaag want het is overal feest. Camping gevonden maar helaas: geen tenten toegestaan. Verder gepraat met de dame en allerlei andere campings opgezocht op internet of gebeld: niks in de buurt dat tenten toelaat. Kan bij hun wel VW-camperbusje kopen😂. Heb nog 100 £ geboden maar dat ging ook niet door. Maar dame gaf niet op en belde een kennis die ook caravans toelaat en of die een tent wil accepteren voor 1 nacht. Is akkoord🤗. Ik blij en sta nu in Elford, 5 km buiten Seahouses. Mooi dat het nog gelukt is.
Op teller vandaag 77 km. Ga straks wel eens kijken wat ik morgen doe en terechtkom.
EN Erik: ik ga aanstaande dinsdagmiddag weer met de boot mee en dan woensdag weer thuis.

👍

Jan 2022-06-02 19:27:37

Mooie plaatjes weer! Wat leuk dat mensen zo met je mee willen denken voor een slaapplek. Succes morgen!

Vera 2022-06-02 20:28:21

Mooi updates nog steeds! Vraagje Heeft die andere fiets een kopstaart botsing gehad of hoorde die stang zo ;) veel plezier nog even

Patrick 2022-06-02 21:51:37

Mooi verslag weer, Willy. Geniet er nog van de laatste paar dagen. En... in Nederland moet je weer rechts fietsen hè.

Erik 2022-06-02 22:07:36

Wat een verhaal weer. Even feest vieren dit weekend daar en dan weer op huis aan. Is het daar nu ook mooi weer? Hier vandaag wel en morgen ook. Succes maar weer.