Vakantiedagje

Noorwegen, Molde

Vandaag was het inderdaad een vakantiedagje. Allereerst goed geslapen in normaal bed, ontbijt staat al klaar en is ook echt uitgebreid. Zelfs gebakken ei met spekjes ontbreekt niet. Geen tent in te pakken, dus tassen dicht en op tijd bij de ferry naar Ålesund. Is een speedferry die al aardig vol zit met bijna alleen studenten. In Ålesund zou ik meteen moeten overstappen op ferry naar Hamsund, maar dat duurt nog bijna 2 uur. Plaatsje dus maar even bekeken en valt op dat er vele kunstwerken staan. Is van vroeger een belangrijke vissershaven. Rond 11 uur ben ik eindelijk in Hamsund en kan ik de benen in beweging zetten. Nog steeds prachtig fietsweer, eerst nog wel beetje sluierbewolking. Na 18 km volgende overtocht, dit keer van Brattvåg naar Dryna. Wel weer even wachten en dus tijd voor de boterhammen. Het volgende stuk is wat langer en dit gedeelte geen lange klimpartijen maar korte venijnige stukjes. Tot slot nog een 4e overtocht van Solholmen naar Mordalvågen en dat is de laatste voor vandaag. Weer beetje eilandhoppen dus en tijd voor wat uit te rusten. Zit nu op camping net na Molde die er prima uitziet en ook nog steeds campers bij komen. Wel zit ik schijnbaar dicht bij vliegveld want heb nu al een paar keer vliegtuig laag op zien stijgen met het nodige lawaai. Kan ik daar alvast beetje aan wennen net als jullie thuis met de belevingstocht vandaag.
al met al toch nog ruim 60 km gefietst vandaag door nog steeds prachtige omgeving.

De belevingstocht is eergisteren al geweest. We hebben het vliegtuig gezien maar maakt niet zoveel lawaai. Hier word heel verschillend over gedacht. Mooi verhaal weer. Inderdaad niet zoveel gefietst maar mag ook wel een keer. Succes maar weer.

Ria Soesman 2018-06-01 18:55:00

Willy, staat je kilometer teller weer goed? Ik die ronde dingen in de fjord kweken ze zalm volgens mij 😉

Frits 2018-06-01 19:05:57

Mooi om je te volgen. Je bent al een heel end op weg..Succes.

Willemien 2018-06-01 20:04:29

Ging toch liever met dat cruiseschip op pad dan met de fiets😉 maar mooie omgeving en mooi weer daar top!