Langste dagafstand

Noorwegen, Bindalseidet

Ja die heb ik vandaag afgelegd: 150 km. Maar hierdoor niet uitgelopen op schema 😤. Was op tijd op pad na goede nachtrust in hutje. Begin aardig door getrapt want wilde ferry halen die na 55 km zou komen. Vaart om 12 uur en daarna pas om 14.30. Kwart voor 12 was ik er.
Op tijd en daar kennis gemaakt met Joe uit Nieuw Zeeland die ook naar Noordkaap wil. Is al vanaf januari onderweg en vanuit Marokko Europa door en gaat daarna richting IJsland en Canada. Tijdje samen opgefietst. Komen we bij bord op weg dat volgens ons aangeeft weg afgesloten. Ik koppige Nederlander, denkt daar kunnen we wel omheen. Joe weet het nog niet en gaat kijken of er andere manier is. Ik ga door en na 13 km is er winkel. Daar boodschappen gedaan en gevraagd: inderdaad weg dicht of beter gezegd er is momenteel geen weg. Kan er echt niet door. Terug dus en omfietsen. Balen maar gelukkig is het hier niet al te steil. Duurde wel hele tijd en dacht al dat het op Wild kamperen zou uitdraaien. Via google maps weer richting de route en rond 20 uur eindelijk bordje camping. En wie staat daar al buiten: Joe met nog een andere. Kleine camping met alleen douche en toilet. Maar warme water van douche was weer lekker. Zit nu wel weer dicht bij de route waar we morgen verder gaan. Weer: begon met regen, daarna grotendeels droog maar tegen de avond trekt alles weer dicht en miezert het nu. Geen zon gezien.

Ik wil je de zon wel sturen ik hoef hem hier niet. Maar wel leuk dat je allerlei nationaliteiten tegen komt

Betsie 2018-06-06 21:53:02

Iets cooler mag hier idd wel en 's avonds wat regen voor de plantjes e.d. Volgende keer wel de weg volgens of de omleiding als die is aangegeven, groetjes

Edwin 2018-06-07 09:45:54

Nou Willy, ik had precies hetzelfde gedaan als koppige Nederlander. Wat weg afgesloten dat zullen we zelf wel zien of bepalen, en met een beetje geluk had je er misschien wel langs gekund.