Vandaag een tussen-etappe naar Pfunds (dag 13).

Oostenrijk, Pfunds

Nou vandaag was weer een dag om te genieten. Niet alleen van dat eerste biertje als je over bent. Het begon al om 6 uur: weer de klokken die beginnen die volop luiden. Kijk naar buiten en zie de zon al op de alpentoppen schijnen bij een strak blauwe lucht. Dat beloofd veel goeds. Toch nog maar even weer bed in gedoken. Om 8 uur weer uitgebreid ontbijt gehad en rond 8.45 vertrokken. Buiten was het nog wel fris maar al vrij snel kon het jack uit. Aangezien het weekend is eerst op zoek naar een winkel om wat voorraad in te slaan voor onderweg. Dit lukt in Imst bij de Lidl. De route volgt vandaag de ontstuimige Inn stroomopwaarts. Op sommige stukken is het dal zo smal dat de paden hoger aangelegd zijn. Daardoor is het toch nog regelmatig behoorlijk klimmen. Bepaald stukje zelfs even moeten lopen want schijnbaar was fiets beetje zwaar aan de achterkant waardoor voorwiel van de grond kwam. Bij die afdaling stond ook bordje van 18%. Je kan merken dat het weekend is en hier veel aan mountainbiken wordt gedaan. Ook waaghalzen die zich met veel lawaai in bootjes of kano's stroomafwaarts laten drijven. Heb er vele voorbij zien komen. Onderweg een picknick stop gehouden waarbij spontaan enkele koeien op de koffie kwamen. De temperatuur werd steeds hoger, de uitzichten met de zon op die witte toppen steeds fraaier, kortom volop genieten van een prachtige dag die vandaag eindigt in Pfunds. Overnachtingsadres vrij snel gevonden en Mevrouw doet zelfs even de was voor mij. Ook krijg ik na terugkomst van het eten nog een schnapps aangeboden en tijdje zitten kletsen over de verschillende Romegangers die hier geweest zijn. Vandaag weer 81 km op de teller en inmiddels zijn we geklommen naar ruim 1000 m hoog. Morgen gaan we over de Rechsenpas die 1515m hoog is, dus wordt weer even op de pedalen staan. Niet zo'n lange etappe want het schijnt weer rond de 28 graden te worden.

Zo dat heb je goed voor elkaar dat de was al voor je gedaan wordt!!!!

Betsie 2016-05-21 22:11:23

Wat kunnen we meegenieten van jouw verhalen en foto's, nog steeds veel bewondering voor je!! succes!!